سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ دی ۱۳۹۲ در ۸:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب
رویگری در نقش یک مهندس معتاد در «شاهگوش»/

«اجاره‌نشین‌ها» جشنواره فجر را برایم خاطره‌انگیز کرد

reza-rooygari1

رضا رویگری ضمن اشاره به بازی متفاوتش در «شاهگوش» تأکید کرد فیلم «اجاره‌نشین‌ها» جشنواره فجر را برایش خاطره‌انگیز کرده است.

رضا رویگری ضمن اشاره به بازی متفاوتش در «شاهگوش» تأکید کرد فیلم «اجاره‌نشین‌ها» جشنواره فجر را برایش خاطره‌انگیز کرده است.

رویگری درباره حضورش در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به سوره سینما گفت: سه فیلم «شاباش»، «چهارباندی» و «معراجی‌ها» را بازی کرده‌ام که اگر در جشنواره پذیرفته شوند با این سه فیلم در جشنواره حاضرم. در هر سه فیلم کاراکترهای خاص و از هم متفاوتی را بازی کرده‌ام. اصولا نقش‌های متفاوت به من پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: اوایل که تازه بازیگر شده بودم جشنواره فجر برایم خیلی مهم بود دیدن هیچ فیلمی را از دست نمی‌دادم. «اجاره‌نشین‌ها» و «سرزمین آرزوها» جشنواره فجر را برایم خاطره‌انگیز کرد. آن سال‌ها یک عکس می‌بردیم خانه سینما، با همان یک عکس یک کارت به ما می‌دادند که همه سانس‌ها و همه فیلم‌ها را با آن می‌دیدیم. در سال‌های گذشته دیگر چنین امکانی برای ما فراهم نبود و چون کارت نداشتم چندان پیگیر دیدن فیلم‌های جشنواره نبودم. جشنواره فجر بهانه خوبی برای همه فیلمسازان است که با شور و شوق کنار هم جمع شوند و فیلم‌های هم را ببینند.

بازیگر «بوتیک» اضافه کرد: چیزی که دوست ندارم درباره فجر بشنوم آمیخته بودنش با سیاست است. جشنواره باید ماهیت هنری داشته باشد. معمولا برخی گلایه‌ها راجع به تقسیم جوایز همیشه وجود دارد. با همه این حرف‌ها برگزاری فجر برای سینما لازم است. تا به حال در این جشنواره نامزد نشده‌ام. چندان هم برایم مسئله نبوده. اتفاقا از همکارانم همیشه می‌شنوم که کاندید شدن و سیمرغ گرفتن برایشان خوش‌یمن نبوده و بعد از این جایزه کم‌کارتر شده اند.

رویگری افزود: جالب است که وقتی بازیگری بهترین جایزه جشنواره سینمایی کشورش را به دست می‌آورد بعد از آن باید بیشتر کار کند و پیشنهادهایش بیشتر شود ولی چیزی که من بین همکاران شاهدش بوده‌ام برعکس این ماجراست. شاید تهیه‌کننده‌ها فکر می‌کنند سیمرغ گرفتن و نامزد شدن در جشنواره فجر دستمزد بازیگر را چند برابر می‌کند که چنین تصوری طبعا درست نیست.

این بازیگر ادامه داد: این روزها مشغول بازی در مجموعه «شاهگوش» به کارگردانی داوود میرباقری هستم. تنها کارگردانی که وقتی برایش بازی می‌کنم خسته نمی‌شوم، خمیازه نمی‌کشم، میرباقری است. شش سال و نیم جلوی دوربین «مختارنامه» بودم قاطعانه می‌گویم یک روز هم خسته نشدم. در «شاهگوش» چند شب پیش ساعت دو بامداد بدون لباس گرم در فضای خارجی در سرما باید بازی می‌کردم. اصلا خسته نشدم چون از نتیجه کار و کارگردان مطمئنم و نگران چیزی نیستم. بارها پیش آمده موقع بازی در تله فیلم‌ها بعد از دو روز خسته شده‌ام. تا به حال شش قسمت از مجموعه «شاهگوش» پخش شده و بازی من از قسمت نهم آغاز می‌شود.

وی درباره فیلمی که قرار است آن را به عنوان اولین فیلم سینمایی‌اش بسازد توضیح داد: «فانوس‌های رنگی» یک فیلمنامه بسیار خاص است که برای ساختش به دنبال سرمایه‌گذار هستم. به طور قطع فیلمنامه‌اش همه را جذب می‌کند چون حرفی در خود دارد که ما همه با آن آشنائیم. نوستالژی دوران کودکی تم اصلی فیلم است.

فرهاد اصلانی، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، اکبر عبدی، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، رضا کیانیان، هانیه توسلی و … در «شاهگوش» بازی می‌کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>