سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۲ در ۱:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب
در حاشیه جشنواره فیلم 100/

معرفی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای کمک به فیلم کوتاه است

jabbar-azin

یک روزنامه‌نگار تبلیغ و معرفی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را راهی برای رشد فیلم کوتاه دانست.

یک روزنامه‌نگار تبلیغ و معرفی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای را راهی برای رشد فیلم کوتاه دانست.

سوره سینما- جبار آذین، منتقد و مدرس سینما و تلویزیون حمایت از تولید فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای را در قدرتمند کردن سینمای کوتاه موثر دانست و گفت: یکی از روش های کمک به سازمان یافتن فیلم های کوتاه و این نوع سینما حمایت و تبلیغ درست فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای است که به مثابه دمیدن روحی دوباره به سینمای فیلم کوتاه است.

به گزارش ستاد خبری نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای، این منتقد سینما با بیان اینکه توجه به فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای  می تواند از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها صورت گیرد، یادآور شد: به هر حال استقبال فیلمسازان جوان و حرفه ای از این جشنواره گاهی بسیار بیشتر از حمایت برخی از متولیان و مسئولانی است که باید در این زمینه فعالیت کنند.

آذین برگزاری جشنواره های سینمایی را، با رعایت شرایطی، در ارتقای سینمای کشور موثر ذکر کرد و اظهار داشت: برگزاری هر جشنواره ای در ارتباط با سینما می تواند موثر و سازنده باشد به شرط اینکه نکاتی رعایت شود. اینکه جشنواره‌ها فقط محفلی برای بالا و پایین رفتن بیلان کاری مدیران نباشند. در واقع مرکزی برای آموزش، حمایت و هدایت فیلمسازان و معرفی و شناساندن این نوع از آثار به جامعه باشند و در این صورت است که می توان امیدوار بود جشنواره در ارتقای سینمای کشور نقش موثر داشته است.

این منتقد سینما در ادامه به ویژگی های حمایتی، هدایتی و تبلیغی جشنواره ها اشاره و خاطرنشان کرد: اما آنچه تا کنون روی داده از این نظرگاه فاصله زیادی داشته است. به ویژه اینکه گاه بعضی از این جشنواره ها بخشی هم به نام بین الملل در خود جای داده اند که متاسفانه فقط بسنده می کنند به نمایش چند فیلم کوتاه خارجی بدون حضور سازنده. تحلیل و نقد اثر هم صورت نمی گیرد و امکان آموزش چگونگی ساخت فیلم های برتر خارجی جشنواره برای فیلمسازان داخلی ایجاد نمی‌شود . به هر حال واضح است اگر جشنواره ای بخواهد به طور مستمر ادامه پیدا کند باید ویژگی های حمایتی، هدایتی و تبلیغی لازم را داشته باشد .

جبار آذین با اشاره به تاثیر اندک جشنواره هایی که تاکنون برگزار شده اند، به مشکل عمده ای در این زمینه اشاره کرد و عنوان داشت: تا کنون علی رغم تلاش های فیلمسازان فیلم کوتاه و جشن ها و جشنواره هایی که به شکل های مختلف استانی، کشوری و بین المللی برگزار شده به جز موارد اندک کارایی خاص و اساسی نداشته است. چرا که بزرگترین مشکل این نوع جشنواره ها این بوده که فقط در زمان مشخصی برگزار شده و شرکت کنندگان و برگزارکنندگان بعد از چند روز تماشای فیلم، با رد و بدل کردن مقادیری عناوین و جایزه، جشنواره ها را به پایان می برند و این مقوله متاسفانه تا سال بعد فراموش می شود که باید با حمایت مستمر دبیرخانه جشنواره این مشکل اصلاح شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>