سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۲ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب
بعد از 20 سال دوباره جمع شدیم/

جواد رضویان و همکاری با مهران مدیری/ مدیری یک کارگردان باانگیزه

javad-razavian

بازیگر مجموعه «شوخی کردم» تاکید کرد در این مجموعه گام‌هایی تازه در فضای طنز آیتمی برداشته شده است.

بازیگر مجموعه «شوخی کردم» تاکید کرد در این مجموعه گام‌هایی تازه در فضای طنز آیتمی برداشته شده است.

جواد رضویان به سوره سینما گفت: این روزها همچنان در حال تصویربرداری آیتم های مجموعه «شوخی کردم» به کارگردانی مهران مدیری هستیم. هر کدام از ما در هر قسمت از این مجموعه در یک تا سه آیتم بازی داریم. بازی کردن در مجموعه‌های آیتمی به بازیگر یاد می‌دهد که باید در لحظه تغییر کند و همین مهارت تمرین بسیار خوب به حساب می آید تا بتوانیم خودمان را به روز کنیم. گذشته از این، در سال های قبل برای تولید اینگونه طنزها خیلی از کارها بود که می خواستیم انجام دهیم، اما امکانات فنی یا مجوزی آن وجود نداشت، اما حالا کم کم داریم به نیازهای روحی خودمان برای بازیگری در آن زمان، پاسخ می‌دهیم.

وی افزود: طنزهای آیتمی قبلا در دهه ۷۰ تجربه شده و برگشتن به همان ساختار، هم می‌تواند یک حسن باشد و هم عقبگرد. بستگی دارد چگونه به آن نگاه کنیم. ما فایل‌های بایگانی شده ذهنی مان را دوباره باز کردیم و خواستیم همه آنچه را که تا امروز آموخته ایم به شکل جدیدتری بروز بدهیم. در طول این سال‌ها آن مهارت هایی را که به واسطه سال های طلایی بازی در طنزهای آیتمی فرا گرفته بودیم، در سینما و تلویزیون خرج کردیم و باید بگویم به تکرار رسیده بودیم، حالا «شوخی کردم» می تواند یک فرصت تازه باشد برای آنکه دوباره خودمان را محک بزنیم.

این بازیگر ادامه داد: گذشته از همه اینها مهمترین حسن مجموعه «شوخی کردم» جمع شدن بیشتر بازیگران طنز دو دهه قبل در کنار یکدیگر بود. کسانی که طی سال ها در کنار هم پستی ها و بلندی‌های اینگونه آثار تولیدی را تحمل کردند و امروز بعد از ۲۰ سال دوباره می خواهند یک تجربه جدید داشته باشد. اتفاق شیرینی است و من آن را ارزشمند می‌شمارم.

javad-razavian2

بازیگر مجموعه «خروس» گفت: مهران مدیری پس از «پلاک ۱۴» دیگر به سراغ طنزهای آیتمی نرفته بود. او کارگردانی سر تا پا انگیزه است و امروز که دوباره به تولید چنین آثاری روی آورده، بدون شک فکرهای تازه ای در سر دارد. نمی‌خواهم بگویم به لحاظ ساختاری اتفاق عجیب و غریبی رخ داده، چون ژانر داستانک از دوران چارلی چاپلین تا امروز مورد استفاده قرار گرفته، اما از نظر مضمون قدم‌های نویی برداشته‌ایم و می‌توانم بگویم اندکی به خط قرمزهایی که در تلویزیون وجود داشت، نزدیک تر شده‌ایم و البته شأن مجموعه همچنان حفظ شده است.

جواد رضویان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا در اندیشه کارگردانی است، توضیح داد: وقتی بازیگر یک اثر ضعیف باشی، چندان فشار زیادی را تحمل نمی‌کنی، اما مسوولیت کارگردانی یک مجموعه مسوولیت سنگینی است. نمی‌خواهم چیزی را کارگردانی کنم که ضعف‌های آن بیشتر از قوت‌هایش ارزیابی شود. به همین دلیل فعلا قصد کارگردانی یک کار جدید را ندارم.

جواد رضویان با مجموعه تلویزیونی «سیب خنده» به شهرت رسید و پس از آن در سریال «مجید دلبندم» بازی کرد. «اخلاقتو خوب کن»، «یه جیب پرپول»، «اخراجی ها»، «چارچنگولی» و … از جمله تجربه های بازیگری او در سینماست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>