سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۲ در ۱:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری جشنواره فجر- 1/

رضاداد: دولت برگزار کننده جشنواره فجر است/ افزایش فیلم‌های بخش مسابقه

neshast-fajr-2

علیرضا رضاداد در اولین نشست خبری جشنواره فجر تأکید کرد این جشنواره منتسب به دولت و متعلق به مردم است.

علیرضا رضاداد در اولین نشست خبری جشنواره فجر تأکید کرد این جشنواره منتسب به دولت و متعلق به مردم است.

یه گزارش خبرنگار سوره سینما، اولین نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم فجر با عنوان «گپ و گفت با اهالی رسانه» امرز صبح سه شنبه هفدهم دی ماه در سالن کنفرانس هتل انقلاب با حضور مدیران و مسوولان جشنواره و اهالی رسانه برگزار شد. این مراسم که با ضیافت صبحانه از ۸:۳۰ صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۰ صبح با صحبت‌های علیرضا رضداد دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شکل رسمی به خود گرفت.

علیرضا رضاداد ضمن آرزوی توفیق برای سینما ایران در ایام ربیع‌الاول گفت: سینما پدیده بسیار حساس و موثری است، جشنواره ها هم در موثر جلوه دادن و تاثیرگذار بودن این پدیده می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند و همانگونه که می بینیم در جهان نیز به همین گونه است. این دوره از جشنواره را مبتنی بر شعاری که قبلا هم مد نظرمان بوده برگزار می کنیم، جشنواره فجر شاید منتسب به دولت باشد و یک جشنواره دولتی محسوب شود اما درواقع دولت تنها برگزارکننده این جشنواره است و جشنواره فیلم فجر در حقیقت به مردم تعلق دارد و رسانه ها هم بخش مهمی از این جشنواره هستند.

neshast-fajr-21

وی افزود: از فعالیت های آغازینی که در جشنواره داشتیم مراسم رونمایی پوسترهای جشنواره بوده که متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم پذیرای تمامی اهالی رسانه در آن مراسم باشیم و به ناچار فقط از برخی خبرگزاری های رسمی دعوت کردیم تا پوشش خبری این مراسم را بر عهده بگیرند. همچنین در این مراسم از کسانی که در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجرفعالیت کردند نیز دعوت شد تا از زحمات آنها قدردانی شود تا جشنواره پیوند دوره های مختلف باشد.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: اولین کاری که در حیطه برگزاری جشنواره انجام دادیم تنظیم مقررات بود. طی چند سال گذشته مقررات جشنواره تغییرات کوچکی داشت، نمی خواستیم در این دوره تغییرات ناگهانی را زمان اندک و به صورت شتابزده انجام دهیم، بنابراین با چند تغییر کوچک فراخوان را اعلام کردیم و پایان آبان ماه را آخرین مهلت برای تقاضای حضور در جشنواره و پایان آذر را آخرین مهلت برای رسیدن نسخه فیلم ها در نظر گرفتیم که در پایان زمان مقرر، تمام فرمها به دست مان رسید.

رضاداد گفت: در مجموع ۱۵۲ فرم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۱۲۶ فیلم مورد بازبینی قرار گرفت و ۲۶ فیلم باقی مانده یا تحویل داده نشد و یا با مقررات جشنواره هماهنگ نبود. از میان آثار دریافتی ۶۱ فیلم مربوط به بخش سودای سیمرغ بود که ظرف مدت ۴۵ روز توسط هیات انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت. ملاک ما برای انتخاب فیلم ها دریافت رای حداکثر اعضای هیات انتخاب بود، تا امروز ۲۱ فیلم از این تعداد برگزیده شده است و ممکن است طی روزهای آینده تعدادی دیگر نیز به این فهرست افزوده شود. در نهایت تا سه روز آینده آخرین وضعیت فیلم های انتخابی مشخص و اعلام خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>