سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۲ در ۸:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب
ساعد سهیلی:

پرکار بودنم در جشنواره امسال به خاطر فیلمنامه‌های خوب است

saed-soheili

ساعد سهیلی تاکید کرد پر کار بودن وی در یک سال اخیر به خاطر دریافت پیشنهادهای خوب است.

ساعد سهیلی تاکید کرد پر کار بودن وی در یک سال اخیر به خاطر دریافت پیشنهادهای خوب است.

سهیلی به سوره سینما گفت: واقعا پر کار بودن هدف من نیست و علاقه‌ای به این موضوع ندارم. اگر امسال با ۴ فیلم در جشنواره حضور دارم، این یک اتفاق غیر تعمدی و بنا بر اتفاق است. خواست خداوند بود که فیلمنامه های جذابی به من پیشنهاد شود و البته از بابت خوشحالم که مورد انتخاب فیلمسازان واقع شده ام.

وی در پاسخ به این سوال که بازی در «گشت ارشاد» را تا چه حد در این موفقیت دخیل می‌داند، گفت: به هر حال آن فیلم یک نقطه اوج در کارنامه من به حساب می آید و نمی توان انکار کرد پس از این کار بود که دیده شدم. چهار فیلمی که در جشنواره دارم به اندازه همان تجربه برایم لذت بخش بود. در «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی نقش امیر را بازی می کنم که یک بوکسور جوان است. او بدشانسی بزرگی می آورد که باعث می شود از هدفش عقب بماند. اتفاقات زندگی او خانواده اش را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.در «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی نقش متفاوتی دارم. صابر که عاشق است و روایت فیلم بر عهده اوست.

این بازیگر توضیح داد: در «متروپل» کیمیایی نقش خسرو را دارم. او یک پسر تنها در لاله زار است که گذشته ای متفاوت با امروز خود داشته است. کاراکتر آرامی است، اما امان از روزی که کسی پا روی دم اش بگذارد. در «کلاشنیکف» ساخته پدرم نقش عادل را دارم. کسی که در اثر اتفاقاتی مجبور می شود همه پل های پشت سرش را خراب کند.

ساعد سهیلی درباره چهار تجربه بازیگری اخیر خود بیان داشت: هیچ کدام از این نقش ها به هم شبیه نبود. نه شخصیت های موجود در فیلمنامه ها ربطی به هم داشتند و نه خودم به گونه ای بازی کردم که شباهتی احساس شود. برای تک تک آنها انرژی گذاشتم و همه شان را دوست دارم. من در یک سال اخیر هم با بزرگانی مثل کیمیایی و پدر بازی کردم و هم در فیلم جوان هایی مثل جمشید محمودی همکاری داشتم. فیلمسازانی با انگیزه مثل محمودی چنان با برنامه کار می کنند که من مطمئنم مختصات کلی آثار آینده خود را نیز از همین الان در نظر دارند.

این بازیگر جوان درباره چشم اندازه موفقیت خود در جشنواره گفت: مهم این است که مردم دوستم داشته باشند. چندان به فکر جایزه گرفتن نیستم. فاصله ای دو ماهه بین این چهار فیلم وجود داشت و خوشبختانه من فرصت بازیافتن خودم و آماده شدن برای کار بعد را داشتم، اما می‌توانم بگویم هنوز بخشی از تاثیرات روحی ناشی از فرو رفتن در آن نقش ها در من وجود دارد. بنابراین با توجه به حجم انرژی و زحمتی که صرف کرده ام، دریافت بازخوردهای خوب بیش از هر چیزی برایم اهمیت دارد.

ساعد سهیلی در فیلم‌های «شب برهنه»، «چارچنگولی»، «او خوب سنگ می‌زند» و … بازی کرده است.