سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
تولیدات امسال حوزه هنری در جشنواره/

حضور پر رنگ حوزه هنری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر

hozeh-fajr32

با اعلام آثار بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر سه فیلم سینمایی و یک مستند از تولیدات حوزه هنری در لیست اسامی دیده می‌شود.

با اعلام آثار بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر سه فیلم سینمایی و یک مستند از تولیدات حوزه هنری در لیست اسامی دیده می‌شود.

سوره سینما- در حالی که ۲۹ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ و ۲۰ فیلم در بخش نگاه نو مخصوص فیلم اولی‌ها و ۲ فیلم در بخش خارج از مسابقه از طرف دبیر خانه سی و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شدند. حوزه هنری امسال در دو بخش اصلی این جشنواره حضور دارد.

در بخش مسابقه سودای سیمرغ فیلم سینمایی «مهمان داریم» با مضونی دفاع مقدسی و خانوادگی به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی با بازی پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، آهو خردمند، بهروز شعیبی و… حضور دارد.

فیلم سینمایی «حق سکوت» به کارگردانی محمد هادی ناییجی و تهیه کنندگی سید رضا میرکریمی با مضمونی دینی و درامی اجتماعی در بخش نگاه نو جشنواره امسال حضور دارد که در راستای اهداف کلی حوزه هنرسی مبنی بر حمایت از فیلمسازان جوان و فیلم اولی‌ها ساخته شده است.

همچنین سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری در ساخت فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی با مضمونی خانوادگی مشارکت دارد که این فیلم در بخش نگاه نو جشنواره امسال پذیرفته شده است.

در بخش مسابقه سینمای مستند نیز حوزه هنری با فیلم مستند بلند «ابرها در راهند» به کارگردانی محمد علی فارسی حضور دارد که درباره تبلیغ دین اسلام در کشورهای اروپایی است و در کشور آلمان ساخته شده است.

حوزه هنری سال گذشته در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های سینمایی «حوض نقاشی»، «خسته نباشید» و «تاج محل» حضور داشت که از این میان «حوض نقاشی» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نظر تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>