سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۰ ب.ظ چاپ مطلب
با این اوضاع ترجیح می‌دهم بازیگری را ادامه دهم/

توکلی: به «سگ‌های پوشالی» در جشنواره پارسال بی‌مهری شد

reza-tavakoli

رضا توکلی فیلمسازی در شرایط امروز سینما را دشوار توصیف کرد.

رضا توکلی فیلمسازی در شرایط امروز سینما را دشوار توصیف کرد.

توکلی به سوره سینما گفت: چند روز است اولین تجربه سینمایی‌ام «سگ‌های پوشالی» روی پرده است. تا امروز با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود، استقبال قابل قبولی را شاهد بودم و حتی در یک اکران خصوصی ۲۰۰ نفر بیشتر از حد ظرفیت سالن برای تماشا آمده بودند.

وی افزود: تجربه‌ای که در این فیلم به عنوان کارگردان به دست آوردم به من می‌گوید قبل از شروع هر کار هنری باید اول ذائقه مخاطب را شناخت. باید تکلیف خودمان را با دایره ای که از مخاطب خواهیم داشت، معلوم کنیم و برای همان‌ها فیلم بسازیم. مثلا وقتی فرزاد فرزین به من پیشنهاد شد، از او تست گرفتم و به نظرم توانا آمد. می‌دانستم این انتخاب به مذاق مردم هم خوش می‌آید، پس از او بازی گرفتم. ضمن اینکه سال ها بازیگردانی کرده ام و در این زمینه تجربه خوبی داشتم. یازیگران خود را بر این مبنا انتخاب کردم که توازن لازم در فیلم حفظ شود. من گروه فیلمسازی ام را یک ارکستر می دیدم که تمام اعضا باید در جهت شنیده شدن بهترین آواز از آن، قدم بردارند.

بازیگر سریال «او یک فرشته بود» توضیح داد: هنوز خودم را فیلمساز نمی‌دانم. من به استادانی که سال ها در کنارشان کار کرده‌ام با این فیلم درس پس دادم. ما باید به دنبال این باشیم که تماشاگر را روی صندلی نگه داریم. او برای فیلم دیدن به سالن سینما قدم می‌گذارد و نه شعر شنیدن یا پیام مستقیم اخلاقی گرفتن.

رضا توکلی گفت: سال گذشته فیلم سینمایی «سگ های پوشالی» مورد بی مهری جشنواره واقع شد و به نظرم اینطور برخوردها سرمایه‌گذاران را از سینما فراری می‌دهد و باعث می‌شود بخش خصوصی قدرتمند نشود. الان شرایط کاری در سینما به گونه ای است که فکر می‌کنم بهتر باشد بازیگری ام را ادامه دهم، اما کارگردانی را همچنان به عنوان یک تجربه شیرین کاری به حساب می‌آورم.

«سگ های پوشالی به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا توکلی داستان مهندس جوانی است که در افتتاحیه یک پروژه ملی دچار سانحه ای عجیب می‌شود و همین مسئله او و دیگران را دچار سردرگمی می‌کند. لیلا اوتادی، نیما شاهرخشاهی، علیرضا جلالی‌تبار و … بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>