سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
باکیده: نمایش فیلم‌های فجر در همه استان‌ها با پخش دیجیتال/

وزارت کشور، سازمان سینمایی و جشنواره فجر تفاهم‌نامه امضا کردند

naser-bakideh

ناصر باکیده از امضا تفاهم‌نامه بین وزارت کشور، سازمان سینمایی و جشنواره فجر برای نمایش همزمان فیلم‌ها در استان‌های کشور خبر داد.

ناصر باکیده از امضا تفاهم‌نامه بین وزارت کشور، سازمان سینمایی و جشنواره فجر برای نمایش همزمان فیلم‌ها در استان‌های کشور خبر داد.

باکیده مدیر امور استانها و تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره آخرین خبرهای این بخش از جشنواره به سوره سینما گفت: امسال سال ویژه‌ای برای استان‌های کشور خواهد بود. یک تعامل بسیار خوب در قالب یک تفاهم‌نامه بین وزارت کشور، سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر اتفاق افتاده است که برای مردم در کلیه استانها این امکان را به وجود آورده که فیلم‌های جشنواره فجر را همزمان با تهران ببینند. در این تفاهم‌نامه دو نکته بسیار مهم وجود وجود دارد یکی نقطه اتصال صاحبان آثار (تهیه‌کنندگانی که اجازه اکران فیلم‌هایشان را در استان‌ها دادند) با مردم و دیگری همکاری مؤسسه سینما-شهر که اولویت تجهیز سالن‌های سینما به سیستم دیجیتال را به سالن‌هایی داده که متقاضی نمایش فیلم‌های جشنواره شدند.

باکیده اضافه کرد: تا کنون از ۳۰ استان متقاضی نمایش فیلم‌های جشنواره فجر ۲۲ استان تفاهم‌نامه را امضا کرده و در حال انجام اقدامات لازم جهت نمایش فیلم‌ها هستند. ۲۷ استان به مرحله اجرایی شدن تفاهم‌نامه رسیده‌اند، طی روزهای آینده سه استان دیگر هم به استان‌های نمایش‌دهنده اضافه می‌شوند. یک اتفاق دیگر تشکیل کارگروه اجرایی در استان‌هاست. این گروه‌ها متشکل هستند از استانداری هر استان، سازمان‌های فرهنگی مثل صدا و سیما و حوزه هنری که در برنامه‌ریزی و آماده‌سازی سالن‌ها برای نمایش فیلم‌های جشنواره فجر با هم همکاری می‌کنند. در استان‌ها فقط فیلم‌های مسابقه سینما ایران به نمایش درخواهد آمد. همه استان‌ها حداقل یک سالن سینما مجهز به سیستم دیجیتال برای نمایش فیلم‌های جشنواره فجر خواهند داشت.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بهمن ماه به دبیری علیرضا رضاداد برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>