سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۲:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب

اختصاص سانس ویژه «چ» برای کم‌شنوایان در جشنواره فیلم فجر

filme-Che

مدیر پروژه فیلم «چ» از پیشنهادی ویژه برای نمایش این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

مدیر پروژه فیلم «چ» از پیشنهادی ویژه برای نمایش این فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجر خبر داد.
سوره سینما- پژمان لشکری پور گفت: در صحبتی که با آقای رضاداد داشتیم پیشنهاد شد در یک سانس ویژه از نمایش فیلم «چ» در جشنواره، این فیلم برای مخاطبان کم شنوا با زیرنویس فارسی به نمایش درآید. فیلم «چ» به دلیل موضوع خاصی که دارد می تواند با بخش گسترده ای از جامعه ارتباط برقرار کند. با اجرای این پیشنهاد مخاطبان خاصی که شاید دوست داشته باشند فیلم مورد علاقه شان را در سینما تماشا کنند اما هیچگاه امکانش را نیافته بودند بتوانند فیلم را در سینما ببینند.

لشکری پور در ادامه بیان کرد: «چ» در حالی که بخشی از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران را روایت می کند به نوعی با شاخصه های وقایع روز نیز در ارتباط است. حسن انتخاب دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در انتخاب «چ» در بخش بین الملل گام مهمی است. همانطور که مدیران جشنواره اعلام کردند، جشنواره فیلم فجر قرار نیست کپی جشنواره های دیگر باشد و طبعآ در جستجوی هویت مستقل خویش است. این هویت یابی در عرصه بین المللی این جشنواره نیز باید پیگیری شود و انتخاب فیلم های ایرانی این بخش نشان دهنده حساسیت مدیران جشنواره به اهدافی که در بخش بین المللی دنبال می کنند، است. این بخش جایگاه ویژه خود را پیدا کرده و مخاطبان و مهمانان خارجی نیز می توانند فیلم را در جشنواره ببینند.

لشکری پور در پایان از ایجاد سایت رسمی فیلم «چ» برای خبررسانی رسمی این فیلم به نشانی www.chemovie.ir خبر داد. «چ» روایت ۴۸ ساعت از زندگی مصطفی چمران در قائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضد انقلاب است.  این فیلم آخرین ساخته ی ابراهیم حاتمی کیاست که در جشنواره سی و دوم فیلم فجر حضور دارد.