سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۹:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب
سریال شهید شوشتری دوباره به جریان افتاد/

خانواده‌های مذهبی به دیدن «پنج شنبه آخر ماه» بروند

ebrahim-asghari

تهیه‌کننده سریال شهید شوشتری از به جریان افتادن تولید این سریال از ابتدای سال ۹۳ خبر داد.

تهیه‌کننده سریال شهید شوشتری از به جریان افتادن تولید این سریال از ابتدای سال ۹۳ خبر داد.

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» به کارگردانی ماشاالله شاهمرادی‌زاده که این روزها روی پرده سینماهاست درباره فروش این فیلم به سوره سینما گفت: فصل زمستان و روزهای قبل از جشنواره فجر قطعا زمان مناسبی برای اکران یک فیلم نیست ولی با همه این شرایط، سالن‌ها و سانس‌های محدود تا به حال فروش این فیلم خوب بوده و استقبال نسبتا قابل توجهی از فیلم شده است. «پنج شنبه آخر ماه» جوانان و خانواده‌ها را خطاب قرار داده است. مخصوصا خانواده‌های مذهبی که دوست دارند فرزندانشان از آسیب‌ها در امان باشند.

وی گفت: در ابتدا فیلمنامه لحن جدی داشت ولی در بازنویسی و پیش‌تولید به این نتیجه رسیدیم که لحن طنز برای پیام اخلاقی نهفته در فیلمنامه مناسب است. قطعا زبان طنز بستر مناسبی برای انتقال پیام اخلاقی، اجتماعی یا مذهبی است. خانواده‌ها در سینما از طرفی با یک فیلم مفرح مواجه می‌شوند و به صورت ناخودآگاه پیام فیلم را هم دریافت می‌کنند. شخصیت تأثیرگذار در این فیلم یک روحانی است که معمولا روحانی‌ها هم با زبان نرم و اخلاقی به بیان دیدگاه‌ها و رهنمودهایشان می‌پردازند. به هر حال لحن طنز را عامدانه انتخاب کردیم تا در انتقال پیام موفق‌تر عمل کنیم.

تهیه‌کننده «شور شیرین» افزود: امسال دو فیلم اولی به جشنواره ارائه دادم که هیچکدام پذیرفته نشد. «تبسم گرگ» درباره یک موضوع زیست محیطی است معمولا چنین موضوعاتی در جشنواره‌ها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در حالی که به زعم بنده سینما و رسانه بهترین امکان را برای اینکه مردم را به بهترین مدافعان و محافظان محیط زیست تبدیل کند دارند. «فرشته‌» فیلمی اجتماعی درباره تحریم‌هاست. هر دو فیلم آماده نمایش شده‌اند. به سلیقه هیئت انتخاب احترام می‌گذارم. به هر حال انتخاب شدن فیلم‌ها بر اساس نظر هیئت انتخاب بوده و قابل احترام است.

وی درباره به جریان افتادن پروژه شهید شوشتری گفت: از مدتی پیش مذاکره با وزارت ارشاد، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی برای کلید زدن این سریال که درباره زندگی شهید شوشتری است را آغاز کرده‌ایم. خیلی خوشحال می‌شوم که با فراهم شدن شرایط تولید بتوانم این سریال را در اولویت تولید قرار دهم. احتمالا از ابتدای سال جدید پیش‌تولید این سریال را آغاز می‌کنیم.

محمد پاک‌نیت، شبنم قلی‌خانی، سعیده عرب، علی کشوری و … از بازیگران «پنج شنبه آخر ماه» هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>