سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب

سجادی سال ۹۳ فیلم می‌سازد

sajadi

محمدعلی سجادی تأکید کرد سال آینده فیلم جدیدش را کلید می‌زند.

محمدعلی سجادی تأکید کرد سال آینده فیلم جدیدش را کلید می‌زند.

سجادی کارگردان سینما درباره فعالیت‌های آتی خود به سوره سینما گفت: فیلمنامه‌های زیادی در دست دارم و قطعا برای یکی از آنها در سال ۹۳ درخواست پروانه ساخت می‌دهم. این فیلمنامه در ادامه روند منطقی کارنامه‌ام است.

وی درباره فیلمی هفت دقیقه‌ای که برای بزرگداشت هما روستا در جشنواره فجر امسال ساخته است توضیح داد: این فیلم تنها اشاره کوچک و چکیده‌ای است از زندگی هنری هما روستا. در واقع کار سختی بود که در هفت دقیقه یک فیلم درباره هما روستا ساخته شود اما من همه تلاشم را کردم که در همین مدت زمان کوتاه اشاره‌های دقیقی به نقاط عطف زندگی هنری  هما روستا داشته باشم. مهمترین فیلم‌های ایشان را در این هفت دقیقه مرور کرده‌ام. به هر حال من در آموزشگاه استاد مرحوم حمید سمندریان تدریس می‌کردم و وقتی خانم روستا تشخیص دادند که من می‌توانم در ساخت این فیلم کمک کنم قبول کردم. نسخه نهایی فیلم آماده نمایش شده و تحویل دفتر جشنواره شده است.

سجادی که امسال فیلم «سیاووشان» را در بخش نوعی تجربه جشنواره فجر دارد درباره این فیلم افزود: ایده این فیلم از دل نمایشگاه نقاشی بیرون آمده و تلفیقی از شعر، نقاشی، عکس و سینما است. به لحاظ روایت به شدت آزاد است و محدود به یک روایت خطی نمی‌شود و ساختاری پازل‌گونه دارد. شمایل این نوع تجربه در فرم را پیش از این در فیلم سینمایی «گزل» انجام دادم و این فرم در ادامه روند قبلی برخی از فیلم‌هایم است که امیدوارم بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. امیدوارم جشنواره خوبی داشته باشیم و در ادامه سینمای ایران بتواند بحران اقتصادی در تولید و توزیع که بازتاب روانی‌اش همه را دچار کرده به خوبی پشت سر بگذارد.

محمدعلی سجادی فیلم‌های سینمایی «اثیری»، «شیفته»، «رنگ شب» و … را کارگردانی کرده است.