سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم فجر/

آریا عظیمی‌نژاد: دو فیلم خوب در جشنواره دارم، اما سیمرغ برایم مهم نیست

aria-azimi-nezhad

آریا عظیمی نژاد با دو فیلم در سی و دومین جشنواره فجر حضور دارد.

آریا عظیمی‌نژاد با دو فیلم در سی و دومین جشنواره فجر حضور دارد.

عظیمی نژاد به سوره سینما گفت: امسال دو فیلم خوب در جشنواره دارم. «خواب زده ها» ساخته فریدون جیرانی و «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی. فیلم جیرانی یک کمدی رمانتیک است و فضایی فانتزی دارد. جنس موسیقی را هم بر همین اساس انتخاب کردم. این فیلم، یک فانتزی عاشقانه است و حال و هوای جذابی دارد. «تراژدی» که قبلا آن را با نام «تراژدی قاسم سبزی کار» می شناختند، یک فیلم اجتماعی تلخ است که البته با وجود بهره مندی از فضایی مدرن، طعم ایرانی هم در آن احساس می شود. موسیقی من رگه‌هایی از این ایرانی بودن دارد. ایرانی بودنی که اوضاع فعلی روزگار ما را نشان می دهد.

وی افزود: من فضای جشنواره را سیاسی ارزیابی می کنم و معتقدم این جنبه آن، بر فرهنگ و هنر غالب شده است. به همین دلیل است که چیزی مثل سیمرغ گرفتن فضای ذهنی ام را مشغول نمی کند. مدت هاست دیگر پیگیری نمی کنم که داوری بخش مسابقه با چه رویکردی است و کار قضاوت را چه گروهی بر عهده گرفته اند. جالب است بدانید فیلمنامه ای به من پیشنهاد شده بود که آن را بسیار ضعیف ارزیابی کردم و نپذیرفتم. حالا همان اثر در بخش سودای سیمرغ حضور دارد و من از این بابت تعجب می کنم.

عظیمی نژاد درباره این روزهای خود توضیح داد: در حال ساخت موسیقی «پایتخت ۳» هستم. هنگام ساخت سری های اول و دوم مجموعه همزمان با تصویربرداری و تدوین، کار موسیقی را شروع می کردیم. تا امروز ساخت موسیقی های محلی به پایان رسیده و در حال پرداختن به اصل داستان هستیم. سری جدید این مجموعه، جزئیات بیشتری دارد و به همان نسبت موسیقی منطبق با این داستان پیش می رود.

آریا عظیمی‌نژاد ساخت موسیقی فیلم‎های سینمایی «چک»، «خصوصی»، «محرمانه، تهران» و … را بر عهده داشته است.