سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
گزارش نشست خبری «طبقه حساس»/

تبریزی: نسبت به داشته هایمان بی تفاوت هستیم

Tabagheye-Hassas-1

کمال تبریزی در نشست پرسش و پاسخ «طبقه حساس» گفت: قدری ناشکر شده ایم و نسبت به داشته هایمان بی تفاوت هستیم.

کمال تبریزی در نشست پرسش و پاسخ «طبقه حساس» گفت: قدری ناشکر شده ایم و نسبت به داشته هایمان بی تفاوت هستیم.

سوره سینما – به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در آخرین روز جشنواره ۲۱ بهمن با حضور عوامل فیلم در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

کمال تبریزی درباره فیلم و ایده آن توضیح داد: «اگر بخواهم جان مایه فیلم را توضیح دهم بر این اساس است که یک فرهنگ غلطی در رفتار و سکنات ما وارد شده که قدری ناشکر شده ایم و نسبت به داشته هایمان بی تفاوت هستیم. وقتی داشته هایمان را می گیرند می فهمیم که چه چیز را از دست داده ایم. وقتی طرح اصلی نوشته شد در ذهنم این بود که تا زمانی که عزیزانمان در کنارما هستند خیلی به آن ها اهمیت نمی دهیم اما وقتی فوت می کنند، افسوس می خوریم که چرا فلان کار را نکردیم.»
این کارگردان تصریح کرد:«همه شوخی هایی که در فیلم هست در مسیری هستند که شخصیت اصلی را به نقطه ای یعنی دلتنگی برای همسرش برساند.»

پیمان قاسم خانی فیلمنامه نویس «طبقه حساس» در این نشست، توضیح داد:«طرح برای سیروس همتی بود، داستانی یک خطی که او تعریف کرد درباره مردی بود که روی قبر خانمی دفن می شود و من از ابتدا عاشق این داستان شدم و فیلمنامه را نوشتم.»
او ادامه داد:«من از اول این فیلم را آن قدر کمدی نمی دیدم و به آقای تبریزی گفتم که فیلم ما کمدی نیست در واقع فیلمی هست که هر چه جلوتر می رود تیره و تارتر می شود. به هر حال من این کار را در کنار کارهای دیگرم نمی گذارم.»

Tabagheye-Hassas-2

حبیب رضایی مسوول انتخاب بازیگران درباره انتخاب عطاران برای این فیلم، گفت:«پروسه طولانی در مورد این فیلم اتفاق افتاد و این طور نبود که پیمان قاسم خانی بلافاصله فیلمنامه را بنویسد و ما بسازیم، این فیلمنامه بعد از ارایه در سال ۸۸ توقیف شده بود در آن زمان انتخاب اصلی ما پرویز پرستویی بود، صحبت ابتدایی هم شده بود ولی فیلمنامه اجازه نگرفت و بعدا که اجازه یافت آقای پرستویی درگیر کار دیگری بود در نتیجه از عطاران استفاده کردیم و الان فکر می کنم کار بدون عطاران قابل تصور نیست.»

تبریزی هم درباره عطاران، گفت:«فکر می کنم رضا عطاران انسان بسیار نازنینی است که در کنار سوپر استارها قرار می گیرد، اما اخلاق بسیار خوبی دارد علیرغم تمام توانایی هایی که دارد وجه بدی در او وجود ندارد.»
رضا عطاران بازیگر فیلم درباره بازی خود، توضیح داد:«من برای هر کاری با انرژی ثابتی می روم و بقیه انرژی را در ادامه به کار می گیرم. در این کار آقای تبریزی سرشار از انرژی بود، در او انگیزه یک کار اولی را دیدم. او در همه مراحل حضور داشت و نظرشان این بود که باید این طور باشد.»

پیمان یزدانیان آهنگساز فیلم که برای موسیقی «طبقه حساس» نامزد دریافت سیمرغ جشنواره شده است، درباره موسیقی این فیلم، تاکید کرد:«می خواستم موسیقی بر اساس شکل گیری و تغییر شخصیت اصلی داستان یعنی آقای کمالی باشد. دوست داشتم که به تنها شدن او بپردازم و عشقی که در انتها پیدا می کند. در واقع سعی داشتم که موسیقی بیشتر درونی و عمیق باشد و نمی خواستم در خدمت بافت کمدی فیلم قرار گیرد.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>