سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

نبود تنوع لوکیشن و ژانر در اکران ۹۳/ کاهش مخاطب قابل پیش بینی است

faraji

عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران بیشتر فیلم‌های جشنواره فجر را فاقد جذابیت برای مخاطب دانست.

عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران بیشتر فیلم‌های جشنواره فجر را فاقد جذابیت برای مخاطب دانست.

سوره سینما- ایسنا نوشت: غلامرضا فرجی درباره وضعیت اکران سال آینده سینمای ایران با توجه به فیلم‌های جشنواره فجر اظهار کرد: واقعیت این است که سیمرغ‌ها پر می‌کشند، می‌روند و سینمادار می‌ماند با مخاطبش!

وی توضیح داد: با توجه به فیلم‌هایی که در این دوره از جشنواره دیدیم امیدواری سینماداران این است که سازمان سینمایی اکران و تولیدات سال آینده را به نوعی مدیریت کند. فیلم‌هایی که در جشنواره دیدیم به لحاظ گیشه و جذب مخاطب بسیار محدودند و به نظر می‌رسد در کشاندن مخاطب به سینما ناتوان باشند مگر اینکه در این زمینه چاره‌اندیشی مناسبی شود.

مدیر پخش حوزه هنری با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب توسط سازمان سینمایی اظهار کرد: به نظرم سازمان سینمایی باید با رایزنی با صداوسیما و شهرداری در امر تبلیغات به فیلم‌ها کمک کند تا حداقل تبلیغات مناسب مردم را به سینما بکشد. هر زمان که صداوسیما به لحاظ پخش تیزر یا سازمان فرهنگی-هنری به لحاظ تبلیغات محیطی به فیلم‌های در حال اکران توجه کردند مخاطب نیز به سمت فیلم‌ها جذب شده است.

فرجی در عین حال با تأکید بر مشکل اکثر فیلم‌ها در جذب مخاطب اظهار کرد: اکثر فیلم‌هایی که دیدیم در یک لوکیشن و فضای بسته می‌گذشتند و تنوع ژانر نیز دیده نمی‌شد. به همین دلیل طبیعتا بسیاری از فیلم‌های ساخته شده فاقد جذابیت برای جذب مخاطب هستند ضمن آنکه بسیاری از فیلم‌ها فاقد محتوا یا تکنیک بودند. البته باید تأکید کنم که در بعضی از پروژه‌ها هم زحمات بسیار زیادی کشیده شده بود که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

این عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران افزود: سینماداران امیدوارند که فیلم‌هایی به غیر از آنچه در جشنواره دیدیم تولید و به اکران ۹۳ اضافه شود وگرنه با این فیلم‌ها به شدت دچار مشکل جذب مخاطب هستیم.

غلامرضا فرجی درباره آخرین وضعیت شورای صنفی نمایش و تعیین‌ تکلیف اکران نوروز ۹۳ نیز گفت: قرار بود بعد از جشنواره فیلم فجر، صنوف نمایندگان خود در شورای صنفی نمایش را معرفی کنند تا این شورا هر چه سریع‌تر تشکیل جلسه داده و برنامه اکران نوروز را مشخص کند.