سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
فرامرز قریبیان:

از حواشی پیش آمده بعد از جشنواره فیلم فجر ناراحتم

gharibian

عضو هیات داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره قضاوت بخش‌های مختلف این رویداد توضیح داد.

عضو هیات داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره قضاوت بخش‌های مختلف این رویداد توضیح داد.

سوره سینما- ستاد خبری جشنواره فیلم فجر اعلام کرد فرامرز قریبیان عضو هیات داوری سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره حضورش در جشنواره سی و دوم گفت: سال‌ها بود داوری را قبول نمی‌کردم چرا که مشکلات را می‌دانستم و مسائلی که آخر هر دوره درباره داوران گفته می شود را دیده بودم. اما به خاطر آقای رضاداد که به سینما حسن نیت دارد و برای  پیشرفت آن حرکت می‌کند،‌ قبول کردم این دوره به عنوان داور در جشنواره حضور داشته باشم. به طورطبیعی در جلسات هیات داوری هرکس نظری دارد اما به هر حال آنچه در پایان جلسات جمع بندی می شود ملاک است. مثلا اینکه بهترین فیلم دو انتخاب باشد و یا در بخش‌هایی دو سیمرغ داده شود. یا اینکه در بخش  بازیگر مکمل زن دو دیپلم افتخار داده شود نتیجه مباحث است.

قریبیان ادامه داد: در حوزه صدا هم صحبت زیادی شد که در نهایت قرار شد به یک فیلم برای صدابرداری و صدا گذاری دوسیمرغ داده شود. این بازیگر تعداد فیلم‌های جشنواره سی‌ودوم را در بخش مسابقه زیاد عنوان کرد و گفت: حدود ۱۰ فیلم مناسب بخش مسابقه نبود و اگر مثل سال‌های قبل ۲۲ فیلم به این بخش راه پیدا می‌کرد قضاوت بهتر می‌شد.

وی با اشاره به حواشی فیلم «عصبانی نیستم» گفت: در این مورد با توجه به اینکه تهیه کننده فیلم از داوری نهایی انصراف داد فیلم از داوری درآمد و نتایجی که در اختتامیه خوانده شد نتایج نهایی هیات داوری با توجه به انصراف یک فیلم بود وجای هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد.

فرامرز قریبیان با اشاره به ویژگی‌های این دوره جشنواره گفت: اجرای جشنواره از نظر نظم خصوصا در سالن میلاد بهتر شده بود و امیدوارم در سال‌های آینده هم داورهایی را انتخاب کنند که کارشان بهتر باشد.

نکته جالب توجه گفتگوی کوتاه فرامرز قریبیان با سایت کافه سینما است که در آن این داور درباره بعضی نتایج داوری مسائلی را مطرح کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>