سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

ادامه تجهیز سینماهای حوزه هنری در سال ۹۳/ سینماها باید در شان مردم باشد

cinema-sadi

محمود کاظمی از بالا بردن سطح کیفی سالن‌های سینمایی حوزه هنری در سال ۹۳ خبر داد.

محمود کاظمی از بالا بردن سطح کیفی سالن‌های سینمایی حوزه هنری در سال ۹۳ خبر داد.

کاظمی مدیر عامل موسسه «بهمن سبز» به سوره سینما  توضیح داد: هدف ما این است شرکت بهمن سبز در امر توزیع و نمایش و سینماداری هر چه بهتر، فعالیت کند. تعدادی از سینماهای ما باید به روز بشوند ، مثل سالن هایی که در مازندران و گیلان و ساری وجود دارد. در شیراز هم باید سینماهای ایران و فلسطین به ۵ سالن نمایش تبدیل شود. سینما سعدی این شهر هم قرار است به شکل یک پردیس سینمایی یا مجتمع فرهنگی ادامه کار دهد.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز ادامه داد: همچنین سالن ۲۹ بهمن تبریز باید به سه سالن نمایش تبدیل شود. در مراغه  سینما قدس باید را به سه سالن تبدیل می کنیم و بناست سینماهای آزادی و فرهنگ ارومیه به پردیسی با سه سالن نمایش تبدیل شود. ما امور اولیه را انجام می‌دهیم. یعنی طرح توجیهی این سینماها در دست برنامه ریزی و نگارش است. البته طرح توجیه اقتصادی سینماهای ایران و فلسطین در شیراز مشخص شده و الان در فاز مطالعاتی هستیم.

وی افزود: ما از شش ماهه دوم سال سینماها را تحویل گرفتیم و فعلا مطالعات اولیه انجام می‌شود. نقشه برخی از سینماهایی که اسم بردم آماده شده است. دیجیتالی کردن ۱۳ سالن سینمایی در استان‌ها با کمک حوزه هنری و سینماشهر به مناسبت دهه فجر انجام شده و ان شا الله در ادامه هم پی گرفته می شود. ما در سالی که رو به پایان است شش روز کلاس سینمایی گذاشتیم برای مدیران سینمایی سراسر کشور و شش روز دیگر به برگزاری کلاس برای بالا بردن سطح بهره وری مدیران و دانش آنان بود گذشت.

کاظمی ادامه داد: همه این طرح‌ها سال ۹۳ به شکل عملی شروع خواهد شد، ضمن اینکه می خواهیم کارگاه ها را فعال کنیم. بازسازی سینما فلسطین همدان از جمله کارهایی است که با شروع سال جدید پیگیری خواهد شد. امیدوارم همه مسوولان به ما کمک کنند تا سینماهای حوزه هنری به سطحی برسد که در شأن مردم آن استان باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>