سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

«شهر موشها» عید فطر اکران می‌شود + تصاویر

shahre-mooshha1

فیلم سینمایی «شهر موشها» به کارگردانی مرضیه برومند عید فطر روی پرده سینماها می‌رود.

فیلم سینمایی «شهر موشها» به کارگردانی مرضیه برومند عید فطر روی پرده سینماها می‌رود.

منیژه حکمت تهیه‌کننده فیلم «شهر موشها» این روزها تیم خود را به خوزستان برده تا سکانس نهایی این قصه را به تصویر بکشد. وی در این باره به سوره سینما گفت: تیم تولید این روزها در دزفول و ملک آباد صحنه های فینال را فیلمبرداری می‌کند. این سکانس جنگ موشها با گربه‌هاست. مطمئنا بچه‌ها با دیدن این فیلم با لذت سالن سینما را ترک خواهند کرد.

حکمت در ادامه افزود: هوشیاری مرضیه برومند و فرهاد توحیدی در نوشتن این فیلمنامه دست مریزاد دارد. «شهر موشها» اتفاقی را رقم خواهد زد که ۳ نسل را در کنار هم به تماشا می‌نشاند. فضای داستان ارتباط شایسته‌ای با کودکان نسل امروز دارد، جوانان امروز از دیدن این فیلم یاد کودکی‌شان می‌افتند و برای والدین فیلم، تداعی کننده مدرسه موشهای دهه ۶۰ است.

وی افزود: تا به حال بیش از ۸۵ درصد کار پیش رفتیم و در خوزستان قرار است صحنه‌های خارجی را به تصویر بکشیم. این صحنه ها را در تهران هم می‌شد گرفت اما طبیعت زیبای این فصل خوزستان قطعا کیفیت کارمان را چند برابر خواهد کرد. با توجه به برنامه ریزی  انجام شده اواخر اسفند کار ما در خوزستان تمام می‌شود و برای میکس و صدا عید نوروز را درگیر خواهیم بود و در نظر داریم این سینمای کودکانه را در عید فطر روی پرده ببریم.

shahre-mooshha2
گروه فیلمبرداری شهر موشها

منیژه حکمت ادامه داد: همانطور که اولین سری «شهر موشها» ماندگار شد امید وارم این بار هم این پروژه ملی سال‌ها مانا باقی بماند و کودکان ما که امروز بهره کمی از سینما می‌برند را راضی نگه دارد.  تیم ما ۶ ماه سخت کوشانه در تلاشند تا کاری آبرومند و تاریخی رقم بزنند و من یقین دارم نتیجه خوبی را شاهد خواهیم بود.

این تهیه کننده سینما که سال‌ها پیش پروژه سینمایی «لالایی» را به خاطر شرایط نا مناسب معلق رها کرد دراین باره گفت: بعد از اتمام «شهر موشها»  به کارگردانی مرضیه برومند پروژه جدیدی در دست دارم که رضا عطاران آن را کارگردانی خواهد کرد. این فیلم سینمایی کمدی با نام «بر باد رفته» وقتی به اتمام رسید احتمالا «لالایی» را از سر خواهم گرفت.

shahre-mooshha3

عوامل «شهر موشها» عبارتند از کارگردان مرضیه برومند، فیلمنامه: فرهاد توحیدی، مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی، تدوین: مصطفی خرقه پوش، موسیقی: بهرام دهقانیار، مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو، طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان، مدیر تولید: جعفر عروجی، سرپرست صداپیشگان: آزاده پور مختار، طراح و سرپرست کارگاه عروسک‌سازی: مرضیه محبوب، طراح لباس: نازنین توسلی، جلوه های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی، دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی، گروه برنامه‌ریزی: نوید کریم زاده- محمد مرعشی، شعر و ترانه: هنگامه مفید، سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی، روابط عمومی: محرم براتی، تهیه ۲: بهرنگ تنکابنی، مجری طرح: مهشید آهنگرانی و تهیه کنندگان: منیژه حکمت و علی سرتیپی.