سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۸:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب

تمایل سینماداران به اکران «معراجی‌ها»/ مخاطب «معراجی‌ها» و «اخراجی‌ها» متفاوت است

merajiha

کارگردان فیلم «معراجی‌ها» تاکید کرد مخاطبان این فیلم با «اخراجی‌ها» تفاوت دارند.

کارگردان فیلم «معراجی‌ها» تاکید کرد مخاطبان این فیلم با «اخراجی‌ها» تفاوت دارند.

مسعود ده نمکی طبق روال سال‌های پیش این اقبال را دارد که فیلم خود را نوروز اکران کند. وی درباره اکران نوروز که بین سینماگران به عنوان یکی از فرصت‌های طلایی نمایش یاد می‌شود به سوره سینما گفت: «معراجی‌ها» فیلم مخاطب پسند است و هر زمانی از سال که اکران شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

ده نمکی ادامه داد: این فیلم مخاطبان خاص خود را پیدا خواهد کرد و برای اکران زمان خیلی مد نظر ما نیست و نباید قیاسی دراین رابطه صورت گیرد. اگر این فیلم برای نوروز انتخاب شده بیشتر به در خواست انجمن سینماداران بوده و برای من فصل اکران تفاوت چندانی ندارد. سینماداران تمایل داشتند «معراجی‌ها» قبل از عید، حتی زودتر از این اکران شود.

کارگردان «رسوایی» دلیل تمایل سینماداران به اکران زودتر «معراجی‌ها» را اوضاع نابسامان مالی سینماها عنوان کرد و افزود: به هر حال شرایط اقتصادی سینما خوب نیست و نیاز مالی سینماداران شاید باعث چنین درخواستی شده است.

وی درباره آخرین ساخته خود توضیح داد: «معراجی‌ها» صحنه‌های کاملا جدی از جنگ دارد و خارج از موضوع «اخراجی‌ها»است، به همین خاطر مخاطبان دیگری هم دارد.

مسعود ده نمکی در رابطه با نظر برخی منتقدان که این فیلم را با «اخراجی‌ها۱» مقایسه کرده بودند گفت: کسانی که  چنین نظری دارند یا فیلم را درست ندیده‌اند یا خیلی به نظرشان نمی‌توان اعتماد کرد. این دو فیلم دو ژانر کاملا متفاوت با خط داستانی جدا از هم دارند و به جز یکی دو بازیگر مشترک، من وجه تشابه دیگری در این دو کار نمی‌بینم.

در «معراجی‌ها» که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، برزو ارجمند، محمدرضا شریفی نیا، مهران رجبی، پندار اکبری، سیدجواد هاشمی و … بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>