سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۱:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
جعفر دهقان:

مردم درباره «سرزمین کهن» زود قضاوت کردند

jafar-dehghan

جعفر دهقان تأکید کرد سازندگان «سرزمین کهن» دارای عرق قلبی به همه اقوام ایرانی هستند.

جعفر دهقان تأکید کرد سازندگان «سرزمین کهن» دارای عرق قلبی به همه اقوام ایرانی هستند.

دهقان به خبرنگار سوره سینما گفت: متأسفم از اینکه پخش سریال «سرزمین کهن» ساخته آقای کمال تبریزی با وقفه مواجه شده و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل حل شود. مسلم است که همه سازندگان این سریال عرق و علاقه قلبی به همه اقوام ایرانی دارند. به نظرم برخی مردم کمی زود قضاوت کرده اند و باید اجازه می‌دادند سریال تا قسمت های پنج و شش پخش شود و بعد ببینند اصل قصه چیست. هنوز معلوم نشده اصل ماجرا چه هست و چه نیست. کاراکتری که با نام رهی در سریال معرفی شده اصالتا متعلق به قوم بختیاری است و در هیچ یک از شخصیت‌ها زمینه توهین به مردم ایران را نداشته‌ایم. همه ما برای این سریال زحمت کشیدیم و امیدواریم ثمره آن را دور از قضاوت نادرست و غیرمنصفانه ببینیم.

وی افزود: به تازگی بازی در سریال «گذر از رنج ها» را تمام کرده‌ام. این مجموعه به کارگردانی فریدون حسن پور در شمال تصویربرداری می‌شود، اما بازی من در آن به پایان رسیده و به تهران برگشته‌ام. در این سریال نقش خسرو را بازی می‌کنم که رابط مردم روستا با شهر است. برای آنان آذوقه می‌برد و گاهی برخی‌ را جا به جا می‌کند، اما در همین راستا مشکلاتی بر سر راه او قرار می‌گیرد. «معمای شاه» دیگر سریالی است که به آن مشغول هستم و ظرف چند هفته آینده بازی در آن را هم به پایان می‌رسانم. در این سریال نقش رضا خان  را بازی می کنم و چند سکانسی از کارم باقی مانده است.

بازیگر «بوی پیرهن یوسف» در پاسخ به این سوال که برای متفاوت شدن شخصیت رضا خان از نمونه‌های دیگر چه تدبیری اندیشیده است، توضیح داد: من همه تلاشم را به خرج داده ام تا با توجه به اینکه مخاطب رضا شاه را در آثار دیگر به تعدد مشاهده کرده، وجوهی جدید از این شخصیت تاریخی را تماشا کند. رضا خان خشن بوده و این ویژگی را نمی‌شد از او جدا کرد، اما من تلاش کردم در کنار حفظ این خلق و خو، در منش و گفتار و کلام او خصوصیاتی را به نمایش بگذارم که به یاد مردم بیاید به هر حال او یک انسان بوده با همه ویژگی‌های انسانی که در گذر زمان، وزنه سیاهی‌هایش از سفیدی‌ها سنگین تر شده است.

جعفر دهقان در فیلم‌های سینمایی «روزگاری عشق و خیانت»، «گلوگاه شیطان»، «سیب و سلما» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>