سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۷:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب
با حضور حاتمی‌کیا/

مراسم چهلم جان باختگان فیلم «معراجی‌ها» برگزار شد

hatamikia

مراسم چهلمین روز درگذشت جان باختگان حادثه فیلم سینمایی «معراجی ها» ظهر امروز برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت جان باختگان حادثه فیلم سینمایی «معراجی ها» ظهر امروز برگزار شد.
سوره سینما- فارس نوشت: مراسم چهلمین روز درگذشت محمدجواد شریفی‌راد، علی‌اکبر رنجبر، رضا فرجی، مهدی مرادی و جمشید اصلانی‌فرد، عوامل فیلم سینمایی «معراجی‌ها» ظهر امروز در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمداسماعیل یاری در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معراجی‌‌ها، عنوان کرد: مطالبی از این دست مجلس یادآوری است. هر کسی به نحوی از عالم دنیا می‌رود یکی در طوفان ویرانگر یکی در سیل و یکی هم در کمایی به سر می‌برد که زنده و مرده‌اش مشخص نیست.

وی افزود: مرحومین و مغفورین این مجلس از اولین و آخرین نفراتی نبودند که از بین ما رفتند. حادثه‌ای مثل زلزله بم وقتی اتفاق افتاد ده‌ها مهندس، دانشجو و دکتر از بین ما رفتند همچنین در جمع آنها هنرمند گرامی مثل مرحوم ایرج بسطامی در زیر آماج آوار قرار گرفت.

یاری ادامه داد: این حادثه اتفاق افتاده که کسی نمی‌تواند کاری کند. وظیفه ذاتی من و امثال من دعوت به صبر و شکیبایی است. من به خانواده عزیز این شهدا می‌گویم که اگر در غم فراق این عزیزان به غیر از خدا تکیه کنید امیدی نخواهید داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: ما در حادثه عاشورا و در حوادثی که طی مدت شش ماه از زمان حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا دهم محرم که ایشان به شهادت رسیدند را شاهد هستیم و من مطمئنم خانواده‌هایی که در این مصیبت واقع شده‌اند از صبر بالایی برخوردارند.

یاری با اشاره به فیلم سینمایی رستاخیز، ادامه داد: من پیشنهاد می‌کنم خیلی با قضیه عاشورا ور نروید چون خراب می‌کنید. سریالی به نام امام حسین(ع) چند سال پیش کلید خورد که پس از مدتی ساخت آن متوقف شد یکی از عوامل موثر این سریال گفته بود که ترسیدم تا در حوادث عاشورا تحریفی پیش بیاید و خراب کنم.

یاری تأکید کرد: درباره عاشورا می‌توان کار حاشیه‌ای مثل «سفیر» و «روز واقعه» انجام داد اما ورود به قتلگاه کار آسانی نیست چون عرصه عاشورا عرصه عشق محض نیست و توأمان با عشق و عقل است.

وی در پایان سخنانش ضمن ادای احترام به مرحوم جواد شریفی راد از وی به عنوان فردی تأثیرگذار در سال‌های دفاع مقدس یاد کرد و گفت:‌ مرحوم شریفی‌راد در زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد مین‌ها و موشک‌های زیادی را خنثی کرد و در اکثر فیلم‌های دفاع مقدس نقش بسزایی داشت.

گزارش فارس حاکی است از چهره‌های هنری و سیاسی حاضر در این مراسم می‌‌توان به ابراهیم حاتمی‌کیا، فخرالدین صدیق‌شریف، سیدمهدی هاشمی نماینده مجلس، محمود کلاری، علی شاه‌حاتمی، بهروز شعیبی، حمید داوودآبادی، نیما شاهرخ‌شاهی، حسین قدیری‌ابیانه و … اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>