سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب
پایان بخش اول تولید «جامه‌دران» در شمال کشور/

رضایت از ترکیب اکران نوروزی/ بازتولید اندوه در سینما مفید نیست

jame-daran

یک تهیه‌کننده تأکید کرد بازتولید غم و اندوه روی پرده سینما برای جامعه مفید نیست.

یک تهیه‌کننده تأکید کرد بازتولید غم و اندوه روی پرده سینما برای جامعه مفید نیست.

جمال ساداتیان به سوره سینما گفت: سینمای ایران از نظر سوژه و فیلمنامه نیازمند تحول اساسی است. فیلم‌های ما باید ضمن اینکه حرفی برای گفتن دارند و دغدغه‌های روز در آنها گنجانده شده، در جذب مخاطب هم موفق باشند. امسال اکثر فیلم‌هایی که در جشنواره شاهد نمایش آنها بودیم فضای تلخی داشت و این همه بازنشر غم و اندوه وقتی راه به جایی نمی‌برد، نمی تواند مفید و موثر باشد.

وی افزود: ترکیب اکران نوروزی بر اساس آنچه تا امروز مشخص شده، ترکیب بدی نیست. درست است که چند فیلم با حال و هوای کمدی در این گروه وجود دارد، اما به هر حال ایام نوروز، روزهای شادی و فرح مردم است. ما امسال دو فیلم داشتیم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «سایه روشن». برای قرار گرفتن فیلم بهروز افخمی در ترکیب اکران نوروزی تلاش کردیم، اما موفق نشدیم. به هر حال امیدوارم این فیلم‌ها به درستی اکران شوند و آثاری که قرار است در نوروز به نمایش در بیایند موجب رونق گیشه شوند.

این تهیه‌کننده درباره جدیدترین پروژه سینمایی خود گفت: دو روز قبل فیلمبرداری اپیزودهای اول و دوم فیلم «جامه دران» در شمال کشور به پایان رسید. تدوین را به صورت همزمان انجام می‌دادیم و این روزها در حال ادامه همین بخش از پروسه تولید هستیم. اپیزود نهایی فیلم در خردادماه فیلمبرداری می‌شود و قصد داریم «جامه دران» را قبل از اکران عمومی در جشنواره فجر سال آینده نمایش بدهیم. تولید این فیلم طبق برنامه ریزی پیش رفت. منتظرم تکلیف تولید این فیلم و اکران دو فیلم آماده دیگرمان روشن شود و بعد نسبت به ساخت اثر جدید فکر کنیم.

در «جامه دران» به کارگردانی حمید قطبی پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، مهتاب کرامتی، افسر اسدی و … بازی می‌کنند. جمال ساداتیان در سال ۹۲ تهیه فیلم‌های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «جامه دران» و «سایه روشن» را بر عهده داشت. «انتهای خیابان هشتم»، «دایره زنگی» و «چهارشنبه سوری» از آثاری است که وی تهیه کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>