سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب

وسواس کارگردان برای انتخاب نابازیگرهای «بازداشت»/ آغاز فیلمبرداری در اردیبهشت ماه

ramezani

کارگردان فیلم سینمایی «بازداشت» تاکید کرد فیلمش به دلیل ویژگی‌هایی منحصر به فرد پیش‌تولیدی غیرمعمول دارد.

کارگردان فیلم سینمایی «بازداشت» تاکید کرد فیلمش به دلیل ویژگی‌هایی منحصر به فرد پیش‌تولیدی غیرمعمول دارد.

غلامرضا رمضانی درباره فیلمنامه جدید خود که به تازگی برای آن پروانه ساخت گرفته به سوره سینما گفت: فیلمنامه «بازداشت» فیلمنامه خاصی است و بر همین اساس پیش تولید غیرمعمولی هم خواهد داشت. بخش اعظم بار روایی فیلم بر عهده تعداد زیادی نابازیگر است و من برای انتخاب تک تک آنها وسواس به خرج خواهم داد. فیلم چهار بازیگر اصلی دارد که آنها را از میان حرفه‌ای‌ها انتخاب می‌کنم، اما امور مربوط به این چهره‌ها را گذاشته ام برای بعد از روشن شدن تکلیف نابازیگرها. اگر این افراد نتوانند همسنگ و همپای بازیگران اصلی پیش بروند، ممکن است فیلم دوپاره شود و من برای حفظ انسجام کارم قطعا با حساسیت زیادی از این بچه‌ها که اغلب در گروه سنی کودک و نوجوان هستند، تست می‌گیرم.

رمضانی با اشاره به اینکه احتمالا زمان کلید خوردن «بازداشت» اردیبهشت ۹۳ است، توضیح داد: نابازیگرها نقش مهمی را در روایت ایفا می‌کنند. اینگونه نیست که به خاطر ایفای نقش های حاشیه ای بتوان به سادگی از کنارشان گذشت و گفت حالا هر طور که پیش آید، خوش آید. من از تهیه کننده خواهش کردم به من اجازه دهد با صبر و حوصله این بخش را جلو ببریم، نمی‌خواهم در روزهای فیلمبرداری به این مشکل بر بخوریم که این بچه‌ها چقدر با دوربین نا آشنا هستند.

وی درباره قصه ای که محور فیلمنامه قرار گرفته گفت: نام فیلم «بازداشت» است، اما هر بازداشتی لزوما تلخ نیست. باید بگویم خانواده تم اصلی این فیلم است. قصه این است که یکی از اعضای خانواده بازداشت می‌شود و این اتفاق باعث می‌شود بقیه به خودشان بیایند و برای بودن در کنار هم، اتفاق‌هایی جدید را رقم بزنند. رقم خوردن این اتفاقات جدید است که باعث می شود من در انتخاب همان نابازیگرها که عرض کردم، دقت بیشتری به خرج دهم. البته شاید در ادامه کار به گونه‌ای پیش برود که من ببینم با همین چهره های ناشناس هم می‌شود قصه را حتی به شکل بهتری تعریف کرد و اساسا قید هر چهره معروفی را بزنم. تجربه ای که شما قبلا در «قفلساز» از من شاهد بوده اید. به هر حال، این بار کودکان و نوجوانان سهمی ویژه در فیلم من خواهند داشت.

غلامرضا رمضانی فیلم‌های سینمایی «همبازی»، «قفلساز»، اپیزود نفس از فیلم «گنجشکک اشی مشی» و … را کارگردانی کرده است.