سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

تغییر نام مجموعه نوروزی آقاخانی/ «روزهای بد، در» شبیه «دودکش» نیست

roozhaye-bad1

نویسنده فیلمنامه مجموعه نوروزی «روزهای بد، در» تاکید کرد این مجموعه شباهتی به «دودکش» ندارد.

نویسنده فیلمنامه مجموعه نوروزی «روزهای بد، در» تاکید کرد این مجموعه شباهتی به «دودکش» ندارد.

برزو نیک نژاد به سوره سینما گفت: آخرین سریالی که به قلم من از تلویزیون پخش شد، سریال «دودکش» بود که در ماه مبارک رمضان مهمان خانه مردم شد. من هنوز همان آدم هستم و قطعا فصلی مشترک در همه کارهایم وجود دارد. اما شبیه شدن «دود کش» به  «روزهای بد، در» را ابدا نمی پذیرم. ممکن است حال و هوای نسبتا یکسانی در یک نگاه کلی احساس شود، اما اینطور نیست که من خواسته باشم تجربه خود در سریال قبلی را تکرار کنم. سریال جدید سعید آقاخانی دارای مضمونی اجتماعی است و قرار است مخاطب را با معضلات روز جامعه بخنداند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تلویزیون در سال‌های اخیر طبقه متوسط و پایین تر از آن را برای روایت قصه های طنز انتخاب می کند، توضیح داد: اینطور نیست که خنده تنها در میان بخش خاصی از جامعه قابلیت کشف شدن داشته باشد. زندگی خنده دار نیست و این ما هستیم که زندگی را به خنده می‌گیریم. شاید شبیه به یک مبارزه باشد. گاهی ما به زندگی می‌خندیم و گاهی او به ما، هر چند که شاید صدای خنده زندگی بلندتر باشد. در تلویزیون بیشتر طبقه متوسط رو به پایین دستمایه سریال های طنز قرار می‌گیرند و البته این فضاها برای من به عنوان یک نویسنده محبوبیت دارد. هر چند که نباید از نظر دور کرد که تلویزیون قبلا اقشار مرفه جامعه را هم در مجموعه های طنز خود به تصویر کشیده است.

نیک نژاد افزود: به گمانم عنوان «روزهای بد، در» عوض می‌شود و ما چند گزینه دیگر داریم که هنوز مشخص نیست کدام یک انتخاب شود. به هر حال قصه ما قصه مردم است. واقعیت این است که ۶۰ درصد مردم جامعه متعلق به طبقه متوسط هستند و درگیری‌هایی مثل اجاره خانه، مسائل شغلی و … برای آنان ملموس است. تلاش داریم آینه ای مقابل مردم باشیم و به زندگی بخندیم. سعید آقاخانی کارگردانی فهیم و با تجربه است و من می‌دانم که از عهده این کار بر می‌آید و می تواند لحظات خاص را در بیاورد. البته من هم سعی کردم خودم را به او نزدیک کنم و ما همپای یکدیگر باشیم. اساسا تغییر زاویه دید است که باعث خنده می شود. این مهم است که چه کسی چه قصه ای را چگونه تعریف می‌کند. من در تمام مدت تصویربرداری تنها ۲ ساعت سر صحنه حاضر شدم. در «دودکش» هم دستیار کارگردان بودم، اما می‌دانستم که تولید سریال طنز مقوله خاصی است، پس با وجود اینکه تجربه کارگردانی هم دارم، دخالتی نمی‌کردم.

roozhaye-bad2

نیک نژاد  با فیلم «ناخواسته» در جشنواره گذشته حضور داشت و درباره میزان استقبال از اولین فیلم خود گفت: چند شب قبل در برنامه سینمایی «هفت» اینطور عنوان شد که فیلم من یکی از آثار مورد استقبال قرار گرفته در اکران‌های جشنواره فیلم فجر در شهرستان است. در سالن میلاد هم ندیدم کسی زمان نمایش فیلم از روی صندلی بلند شود. به نظرم مخاطب درگیر «ناخواسته» شده بود و وقتی داشت از سالن بیرون می رفت حال دیگری داشت. همین حال دیگر داشتن نشان می دهد ارتباط مخاطب برقرار شده است. به داوری های جشنواره هیچ کاری ندارم. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که دوباره بتوانم فیلم بسازم. در سال ۹۳ دیگر فیلم اولی نیستم. امسال چون در این بخش کارم را نمایش دادند، تنها به کارگردانی ها توجه می کردند و ان شا الله سال آینده به شکل دیگری ظاهر خواهم شد.

سریال نوروزی «روزهای بد، در» که برای پخش از شبکه سه آماده می‌شود، به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی سعید آقاخانی در حال تولید است و هومن برق نورد، مهران غفوریان، مهران رجبی، بیژن بنفشه خواه، مریم امیرجلالی، مهرناز بیات، غلامرضا نیکخواه، لاچین دربندی، امیررضا میرآقا و محمدرضا شیرخانلو بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. داستان این سریال ۱۳ قسمتی درباره سرایداری است که بعد از گذشت ۳۰ سال در آستانه ازدواج فرزند خود قرار است بازنشسته شود. حال که قصد دارد مراسم ازدواج او را در مدرسه برگزار کند، این اتفاق برایش رقم می خورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>