سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۱:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

حمایت حاتمی‌کیا از «رستاخیز»/ کاری نکنیم فقط دیگران درباره شیعیان فیلم بسازند

hatamikia-rastakhiz

ابراهیم حاتمی‌کیا از انتشار نادرست صحبت‌هایش درباره فیلم «رستاخیز» در بعضی رسانه‌ها گلایه کرد.

ابراهیم حاتمی‌کیا از انتشار نادرست صحبت‌هایش درباره فیلم «رستاخیز» در بعضی رسانه‌ها گلایه کرد.

سوره سینما- مهر نوشت: ابراهیم حاتمی‌کیا یکشنبه شب ۴ اسفندماه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از اینکه سخنانش در چند روز اخیر و به ویژه درباره فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش به شکل گزینشی در رسانه ها منتشر می‌شود، اظهار نارضایتی کرد. کارگردان فیلم «چ» با ابراز نارضایتی شدید از انتشار گزینشی صحبت‌هایش گفته بود: حرف هایم درباره فیلم «رستاخیز» یا اصلا منعکس نمی‌شود و یا کم رسانه ای می‌شود اما چیز دیگری را که بیان می کنم چنان برجسته می شود که شب حتی تلویزیون چند بار آن را پخش می‌کند و این از حُب علی است یا بغض معاویه؟ این وضعیت مرا اذیت و غصه‌دار می‌کند.

بخشی از اعتراض حاتمی کیا به انعکاس صحبت‌هایش در اختتامیه جشنواره فیلم فجر در شهر قم در تاریخ ۲ اسفندماه است که وی برای اولین‌بار نظر خود را درباره فیلم «رستاخیز» اعلام کرد. دفتر تولید فیلم «چ» متن کامل این بخش از صحبت‌های حاتمی‌کیا در آن مراسم را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است. این متن بدین شرح است: در تک تک پلان‌های این فیلم یک انرژی متراکم دیده می‌شود که قصد قربت داشته است و این عرصه،‌ عرصه سختی است و نباید به گونه ای رفتار شود که کسی جرئت ورود به این عرصه را نداشته باشد. نباید کاری کنیم که دیگر مجال ورود افرادی همچون درویش و کمال تبریزی به وادی های سختی همچون تاریخ تشیع و تاریخ معاصر تنگ شود. من مطمئنم که برادرم احمدرضا درویش با احترام به نظر علما و انجام اصلاحاتی «رستاخیز» را روانه اکران عمومی خواهد کرد و همه باید به او کمک کنیم و گرنه دیگران درباره ما شیعیان فیلم خواهند ساخت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>