سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب

به اکران ۹۳ خوش‌بین نیستم/ فیلم تلخ ساختن مد شده است

faravarde

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» تاکید کرد ساختن فیلم‌های تلخ در سینمای ایران مد شده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» تاکید کرد ساختن فیلم‌های تلخ در سینمای ایران مد شده است.

فرآورده به سوره سینما گفت: متأسفانه باید بگویم من اکران سال ۹۳ را موفقیت آمیز پیش بینی نمی‌کنم. موضوع فقط افزایش تعداد فیلم‌ها نسبت به سالن‌های نمایش دهنده نیست. فیلم‌ها هستند که مخاطب بالا ندارند و این مشکل به چند علت اساسی برمی‌گردد. اول اینکه فیلم‌ها شخصی شده‌اند و در ارتباط با مردم نیستند. کارگردان برای دل خودش فیلم ساخته، بدون اینکه نیاز مخاطب را در نظر گرفته باشد.

وی افزود: مشکل دیگر فیلم‌های سینمایی ما بیهوده تلخ بودن آنهاست. اینکه درباره معضلات اجتماعی فیلم بسازیم خوب است، اما به این شرط که دغدغه اثر معلوم باشد و بخواهد هدفی را دنبال کند. به نظر می‌رسد فیلم تلخ ساختن این روزها مد شده است. اگر قرار باشد جنبه سرگرمی سینما را به عنوان یکی از جنبه های مهم آن به حساب بیاوریم، خوب است این سوال را از خودمان بپرسیم که مخاطب چرا باید پول بدهد و به تماشای فیلمی بنشیند که تنها او را غصه دار می‌کند و بسیار تلخ و سیاه است؟

فرآورده گفت: ریتم کند بسیاری از فیلم‌ها مخاطب را به یاد آثار تلویزیونی می‌اندازد و باز این سوال مطرح می شود که چرا باید از مردم توقع داشته باشیم به سینما بیایند؟ خیلی از فیلم‌ها تفاوتی با آثار مربوط به سینمای دهه ۴۰ و ۵۰ ندارند و من دلیل خوبی برای این رکود پیدا نمی کنم. هر چه فکر می‌کنم نکته بارزی از سینمای سال ۹۲ به ذهنم نمی رسد که عنوان کنم. هر چند که سینمای ما همیشه بین خوب و بد در رفت و آمد بوده و هیچ وقت نتوانسته ایم برای جذاب بودن یا نبودن فیلم‌ها فرمول کلی داشته باشیم. من در سالی که رو به پایان است پروژه‌ای را شروع نکردم، اما امید دارم در سال جدید بتوانم فعالیت تازه‌ای داشته باشم.

مجتبی فرآورده تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «ملک سلیمان» را در کارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>