سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

کمبود فیلم کمدی در سال ۹۳/ محدودیت فضا و موضوع به بیشتر فیلم‌ها سرایت کرده

faraji2

غلامرضا فرجی نیاز امروز مخاطب سینما را فیلم کمدی عنوان کرد که در سینمای ۹۳ به آن پاسخ داده نمی‌شود.

غلامرضا فرجی نیاز امروز مخاطب سینما را فیلم کمدی عنوان کرد که در سینمای ۹۳ به آن پاسخ داده نمی‌شود.

فرجی مدیر پخش و بازاریابی سازمان توسعه سینمایی سوره درباره ویژگی‌های سینمای سال ۹۲ به سوره سینما گفت: در یک نگاه کلی می‌توان گفت آن چیزی که مخاطب سینمای ایران از آن می‌خواست در سال ۹۲ میسر نشد. نیاز امروز جامعه ایران فیلم کمدی است و ما در جشنواره‌ای که گذشت، کمتر چنین آثاری دیدیم. اصلا دسته بندی سینما به  گونه‌هایی مثل کودک، دفاع مقدس، اجتماعی و … در میان  آثار تولید شده مشهود نبود. به ویژه برای مخاطبان کودک و نوجوان که می‌توانند تماشاگران جدی سینما باشند، کمتر فیلم تولید شده بود و این یکی از ضعف‌های اساسی ما در بخش تولید و اکران است.

وی  افزود: ما برای سال ۹۳  تعداد فیلم کمدی بالا نیست. فیلم‌هایی که تولید شده به دلایل خاصی که مد نظر تهیه‌کنندگان بوده  ضعف‌هایی دارد که قابل چشم پوشی نیست. مثلا برخی از این آثار در یک لوکیشن محدود تولید شده، یقینا برای آنکه هزینه‌ها بالا نرود. این به نظرم یک نقص آشکار است و ریزش مخاطب را به دنبال دارد. مخاطب در سینما به دنبال تنوع، زیبایی و جذابیت است و این را کمتر می‌توان در فیلم‌های تولید شده در سال ۹۲ دید.

فرجی در پاسخ به این سوال که با توجه به ظرفیت‌های سینمایی، اکران ۹۳ را چگونه باید مدیریت کرد، گفت: باید آیین نامه سال ۹۳ را به گونه‌ای طراحی کنیم که فیلم های موفق در جذب مخاطب، بیشتر روی پرده باقی بمانند. تعداد آثار زیاد است و در این شرایط آنچه اولویت دارد، حفظ رونق گیشه است. در مورد اکران نوروزی ، گروهها به یک سری توافق اولیه رسیده بودند و از قبل تا حدودی تکلیف اکران عید مشخص شده بود. معمولا بعد از جشنواره فیلم فجر ترکیب نوروزی برای سینماداران تا اندازه‌ای روشن می‌شود. البته باید دانست فیلمی که پتانسیل جذب مخاطب داشته باشد، در هر زمان که به نمایش در بیاید، موفق است. این موفقیت بستگی به مدیریت، تبلیغات و … دارد.

فرجی درباره اکران «چند متر مکعب عشق» گفت: به زودی قراری با تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم می‌گذاریم و به جمع بندی می‌رسیم . صحبت‌هایی شده مبنی بر اینکه فیلم را در ترکیب اکران عید فطر قرار بدهیم. پس از بررسی کامل در این مورد صحبت می‌کنیم.