سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۰ ق.ظ چاپ مطلب

تهیه‌کننده هنوز با بیضایی برای تولید «اشغال» مذاکره نکرده است

kase-saz

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشغال» تاکید کرد هنوز وارد مذاکره مستقیم با بهرام بیضایی برای تولید این فیلم نشده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اشغال» تاکید کرد هنوز وارد مذاکره مستقیم با بهرام بیضایی برای تولید این فیلم نشده است.

حبیب الله کاسه ساز که قرار است یکی از فیلمنامه های بهرام بیضایی را جلوی دوربین ببرد به سوره سینما گفت: «اشغال» فیلمنامه ای نوشته بهرام بیضایی است که از کتابش الهام گرفت. ما اوایل امسال با معاونت سینمایی دوره پیش مذاکراتی انجام دادیم که مورد قبول مسئولان وقت هم واقع شد.

وی افزود: همه چیز به خوبی پیش می رفت اما به خاطر تغییر و تحولاتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاد دست نگه داشتیم. تا مدتی پیش که با آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی نشست داشتیم . وی فیلمنامه را خواند و موافقت خود را برای ساخت این اثر اعلام کرد و پیشنهاد داد که تولید از کانال بنیاد سینمایی فارابی شکل بگیرد. با محمدرضا جعفری جلوه هم مذاکراتی انجام شد و ما منتظر اعلام نظر بنیاد سینمایی فارابی هستیم. قرار شد هر زمان که خبر قطعی گرفتیم از بهرام بیضایی بخواهیم که به ایران بیاید. با توجه به روند کار فکر نمی‌کنم مشکلی برای ساخت «اشغال» داشته باشیم.

کاسه ساز گفت: این فیلمنامه تاریخی مربوط به دوره جنگ با متفین و سال‌های اولیه ۱۳۰۰ و با توجه به محتوا دارای شرایط ساخت متفاوت و پربازیگر است. به همین خاطر تا زمانی که قرارداد بسته نشده و پیش قسط اولیه را دریافت نکرده باشیم حضور بیضایی در ایران اتفاق نمی‌افتد.

این تهیه‌کننده اشاره کرد: من تا به حال تماس مستقیم با این کارگردان نداشتم و به جز اوایل امسال که درباره فیلمنامه صحبت کردیم پیگیری به عهده یکی از دوستان مشترکمان انجام می‌شود.

حبیب الله کاسه ساز تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۱»، «ریسمان باز»، «نظام از راست»، «ارابه مرگ» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>