سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

فیلمنامه فرید مصطفوی سال ۹۳ فیلم می‌شود/ فیلم تازه رافعی در راه تولید

abbas-rafei

عباس رافعی از تصمیم خود برای ساخت «در غربت» در سال ۹۳ خبر داد که فیلمنامه آن را فرید مصطفوی نوشته است.

عباس رافعی از تصمیم خود برای ساخت «در غربت» در سال ۹۳ خبر داد که فیلمنامه آن را فرید مصطفوی نوشته است.

رافعی به سوره سینما گفت: فرید مصطفوی چند سال است که فیلمنامه «در غربت» را آماده کرده و من از سال ۸۹ در تلاش بودیم آن را بسازم، اما هر بار بنا به دلایلی این امر میسر نمی‌شد. امیدوارم سال ۹۳ موفق شوم این تصمیم قدیمی را عملی کنم. البته دغدغه نخست ذهنی من اکران «فصل فراموشی فریبا» است، اما تصمیم جدی دارم نیمه دوم سال ۹۳ «در غربت» را کلید بزنم، هر چند که هنوز مرحله پیش‌تولید شروع نشده است.

وی افزود: سال ۹۲ برای من نسبتا خوب طی شد. فیلمی را کارگردانی کردم که به نظرم تجربه‌ای متفاوت در کارنامه کاری‌ام بود و برای اکران عمومی آن اشتیاق خاصی دارم. همانطور که قبلا گفته‌ام حدود شش، هفت دقیقه از فیلم کم شده و ۵ دقیقه پلان‌های جدیدی به فیلم اضافه شد. این تغییرات را لحاظ کردم تا ریتم فیلم حفظ شود و مخاطب را از یک سرگردانی نجات دهم. برای من مهم است که تماشاگر فیلمم دقیقا همان برداشتی را داشته باشد که در فیلمنامه لحاظ شده و برای محقق شدن این امر صلاح دیدیم که تغییراتی در نسخه نهایی ایجاد کنیم. در مورد «فصل فراموشی فریبا» قائل به پایان باز و اینگونه رویکردهای سینمایی جدید نیستم. من قصه‌ای را تعریف کردم که یک پایان مشخص داشت و می‌خواهم همان پایان مشخص به شیوه‌ای غیرگل درشت به ذهن مخاطب هم رسوب کند.

«فصل فراموشی فریبا» در جشنواره سی و دوم روی پرده رفت. این فیلم روایت داستان زنی است که گذشته نامتعارفش بر زندگی عاشقانه‌اش سایه انداخته و تلاش وی برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند. ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی، هومن کیایی و … بازیگران این فیلم سینمایی هستند.