سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

سیمرغ‌ها کدام فیلم را نجات می‌دهند؟/ فیلم‌های نوروزی چند سیمرغ بلورین دارند+ جدول

che-tabaghe

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بیشترین آمار نامزدی و دریافت سیمرغ بلورین را در میان فیلم‌های نوروز ۹۳ دارد.

فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا بیشترین آمار نامزدی و دریافت سیمرغ بلورین را در میان فیلم‌های نوروز ۹۳ دارد.

سوره سینما- دریافت جوایز مهم سینمایی و حتی مطرح شدن در فستیوال‌ها و محافل هنری همیشه یکی از عوامل توجه به یک اثر بوده است و می‌توان بخشی از ارزش‌های یک فیلم را در میزان توجهی دانست که جشنواره‌ها، منتقدان و هیات‌های داوری در مراکز مختلف به آن داشته‌اند. جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی ایران همواره برای سینمادوستان جذاب و قابل پیگیری بوده. قطعا میزان توجهی که داوران این جشنواره به یک فیلم نشان می‌دهند در فروش آن موثر است. حتی بی توجهی و نادیده گرفتن یک فیلم هم می تواند اهرمی تبلیغاتی برای آن باشد. در بسیاری از بیلبوردها و آگهی های تبلیغاتی فیلم‌ها می توان جملاتی را دید که تعداد نامزدی یا سیمرغ‌های یک فیلم را به یاد مخاطبان سینما می اندازند. در اکران نوروزی امسال هم «چ» در نامزدی سیمرغ رکوردار است. هر چند ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان شناخته شده آن پس از پایان سی و دومین جشنواره فیلم فجر به اندازه کافی برای فروش فیلمش تلاش کرده اما می توان یکی از عناصری که مخاطبان را برای دیدن این فیلم به سینما می‌آورد توجه داوران جشنواره به آن دانست.

البته فعلا و با توجه به شروع اکران «معراجی‌ها» فروش این فیلم که نامزدی و سیمرغی در کارنامه ندارد نسبت به دیگر فیلم‌ها بیشتر است. جالب است که ده نمکی برای «معراجی‌ها» حتی نتوانست سیمرغ بلورین آرای مردمی را به دست آورد. باید دید در پایان اکران بهار کدامیک از فیلم‌های نوروزی در صدر جدول می‌ایستند و آیا افتخارآفرینی در جشنواره فجر می‌تواند به رونق گیشه این آثار کمک کند یا مردم همچنان به دنبال سرگرمی، شوخی و خنده پای فیلم ده نمکی می‌نشینند.

نام فیلم

کارگردان

نامزدی

سیمرغ بلورین

چ

ابراهیم حاتمی کیا

 جلوه‌های ویژه بصری

 جلوه‌های ویژه میدانی

 طراحی صحنه و لباس

 صدای فیلم

 بازیگر مرد نقش مکمل

 تدوین

 کارگردانی

 بهترین فیلم

 بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

 بهترین صدای فیلم

 بهترین تدوین

 بهترین جلوه ویژه میدانی

 بهترین جلوه ویژه بصری

طبقه حساس

 

کمال تبریزی

 جلوه‌های ویژه بصری

 موسیقی

 بازیگر نقش اول مرد

 فیلمنامه

 بهترین بازیگر نقش اول مرد

خط ویژه

مصطفی کیایی

 بازیگر نقش مکمل مرد

 تدوین

 فیلمنامه

 دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد

 بهترین فیلم مردمی

بادیگران

 

ناصر ضمیری

—-

—-

معراجی ها

مسعود ده نمکی

—-

—-


One thought on “سیمرغ‌ها کدام فیلم را نجات می‌دهند؟/ فیلم‌های نوروزی چند سیمرغ بلورین دارند+ جدول”

  1. نت نامه می‌گه:

    باسلام
    مطلب شما درخبرنامه قاب نت نامه لینک شد.
    http://net-nameh.com/archive/frame.html

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>