سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب

راهیابی «جنایت در سکوت» به جشنواره پالرمو ایتالیا

راهيابي «جنایت در سکوت» به جشنواره پالرمو ایتالیا

سوره سینما: مستند «جنایت در سکوت» به بخش پایانی شانزدهمین جشنواره فیلم Sole Luna پالرمو ایتالیا راه یافت

سوره سینما: مستند «جنایت در سکوت» به بخش پایانی شانزدهمین جشنواره فیلم Sole Luna پالرمو ایتالیا راه یافت

بنابر گزارش «سوره سینما» به نقل از روابط عمومی فیلم ، بهروز نورانی‌پور کارگردان این مستند، پس از اعلام مطلب فوق گفت: جشنواره فیلم Sole Luna پالرمو ایتالیا یکی از جشنواره‌های سینمایی معتبر اروپایی است که هر ساله در دو بخش داستانی و مستند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر،‌ این جشنواره از میان آثار ایرانی، هیچ فیلمی را برای شرکت در بخش‌های داستانی و مستند انتخاب نکرده است. اما در این دوره هیات انتخاب جشنواره، «جنایت در سکوت» را برای رقابت با آثاری از کشور‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، کانادا، استرالیا، سویس، اسپانیا، ایرلند، ترکیه، لهستان و … برگزیده است.

نورانی‌پور همچنین با بیان آنکه «جنایت در سکوت» روایتگر زندگی افرادی است که با عوارض جنگ زندگی می‌کنند، اظهار کرد: عده ای اگرچه هیچ دخالتی در جنگ نداشته‌اند اما در حال حاضر با تاثیرات و عوارض آن زندگی می‌کنند. افرادی که مین، اسلحه و پوکه‌های خمپاره، اسباب بازی کودکانشان است و دست و پای قطع شده و آوارگی، نشانه‌ای از همنشینی آنها با این پدیده رعب آور به حساب می آید.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: «یکی از روستاهای مرزی شهرستان سردشت در طول دوران جنگ بمباران شیمیایی می‌شود. در خانواده‌ای که در این منطقه زندگی می‌کنند، مادر خانواده هر فرزندی را که به دنیا می آورد پس از چند سال مبتلا به تاول های شیمیایی شده و به مرور بینایی‌اش را از دست می‌دهد. اما در این میان عبدالرحمن فرزند کوچکتر خانواده برای دیدن مبارزه می کند… »
«جنایت در سکوت» سال گذشته موفق به کسب جوایز مختلفی مانند جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم رویش، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آوا، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جیپور هندوستان، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم آکبانک ترکیه، جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم SOLELUNA- selezione و … شده است.

عوامل «جنایت و سکوت» عبارتند از: پژوهش، تهیه‌کنندگی و کارگردانی: بهروز نورانی‌پور، نور و تصویر: محمد نوری، صدا‌بردار: بهنام شیخ احمدی، تدوین: مسعود سفلائی، مدیر تولید: گلاویژ میرزایی، عکاس: عرفان نورانی‌پور.

جشنواره بین‌المللی فیلم Sole Luna از سیزدهم تا نوزدهم تیرماه (۴ تا ۱۰ ژوئیه) در پالرمو ایتالیا برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>