سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش یک فیلم کوتاه از حوزه هنری در ایتالیا

anar1

فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» محصول حوزه هنری در جشنواره تولفای ایتالیا روی پرده می‌رود.

فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» محصول حوزه هنری در جشنواره تولفای ایتالیا روی پرده می‌رود.
سوره سینما- فیلم کوتاه «انار میوه بهشت است» به کارگردانی تیمور قادری از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تولفا در بخش رقابتی به نمایش درخواهد آمد. این جشنواره ۲۳ خردادماه تا اول تیر ماه ۱۳۹۳ در شهر رم و در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.داستان این فیلم درباره مدرسه یک روستا است که به خاطر کم جمعیت بودن آن، دایر نمی‌شود. دختر و پسری کودک تنها دانش آموزان این روستا هستند. خانواده دختر از مدرسه رفتن فرزندشان جلوگیری می‌کنند. پسر که برای تحصیل به یک روستای دیگر می‌رود، بر آن است روزانه آموخته‌هایش را به دختر همسایه شان بیاموزد…
anar2

«انار میوه بهشت است» در پانزدهمین جشن خانه سینما حضور داشته و جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره رانیه عراق دریافت کرده و در بسیاری از جشنواره‌های خارجی روی پرده رفته است.

از بین بیش از۵۰۰ فیلم رسیده به دفتر این جشنواره، ۱۰۰ فیلم از ۳۰ کشور جهان در  این جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. برای بهترین فیلم کوتاه در بخش بین الملل و بخش ملی (فیلم های ایتالیایی) دو جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.  انجمن فرهنگی کمیسیون فیلم سیویتا برگزاری این جشنواره را برعهده دارد که در سال ۲۰۰۷ تاسسیس شده و هدف آن معرفی شهر سیویتاوچیا در استان رم و مناطق اطراف آن به جهان از طریق تولیدات سمعی و بصری و  رویدادهای فرهنگی است.