سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

بعد از «دربند» تا کارگردانی جسور نباشد پیشنهادش را نمی‌پذیرم

behrang-alavi

بازیگر فیلم «دربند» جسارت کارگردانی را اولین اولویت خود برای پذیرش نقش تازه معرفی کرد.

بازیگر فیلم «دربند» جسارت کارگردانی را اولین اولویت خود برای پذیرش نقش تازه معرفی کرد.

بهرنگ علوی به سوره سینما گفت: از اواخر سال گذشته موج جدیدی از فیلمنامه ها به دستم رسید و یکی دو مورد از آنها که اتفاقا مربوط به کارگردان هایی جوان بود، از سایرین پررنگ تر است. البته در سال ۹۲ به طور کلی پیشنهادهای زیادی دریافت کردم اما هیچ یک مرا ترغیب نکرد. بگذریم که بعد از دیدن آثار جشنواره سی و دوم از این تصمیم پشیمان نشدم. آن دو متنی که عرض کردم قصه های خلاقانه دارند و کارگردان هایشان نخواسته اند مرا در شمایل بهرنگ فیلم «دربند» تکرار کنند.

وی افزود: نیمه اسفند ۹۲ قوانین جدیدی برای فیلم اولی ها تصویب شد و همین موضوع باعث شد این دوستان جوان برای شروع کردن کارشان با  دشواری رو به رو شوند. البته من موافقم که در جشنواره امسال با حجم غیراستاندارد فیلم های اول رو به رو نباشیم، اما از طرفی نگرانم جوانان شایسته ای که استحقاق کار کردن دارند از جلو بردن طرح شان باز بمانند.

علوی در پاسخ به این سوال که چرا پس از «دربند» تا کنون در اثر دیگری ظاهر نشده توضیح داد: واقعیت این است که ما بازیگرها حق انتخاب نداریم. فیلمنامه خوب زیادی نوشته نمی‌شود و گزینه ها برای پذیرش همکاری زیاد نیست. نقش باید یک ویژگی خاص داشته باشد. منظورم عجیب و غریب بودنش نیست. منظورم این است که باید حرفی برای گفتن داشته باشد و خنثی نباشد. البته تأکید دارم که وسواسی نیستم. تنها می خواهم لطف مردم را که بعد از «دربند» بیشتر شد، به خوبی جبران کنم.

بازیگر «دربند» تأکید کرد: مهمترین اولویت من برای پذیرش همکاری، بالاتر تر از خود نقش و فیلمنامه و … جسور بودن کارگردان است. کشف میزان این جسارت در مرحله پیش‌تولید است که اتفاق می‌افتد. من با کارگردان اثر در مورد متن و شیوه کاری‌اش صحبت می‌کنم و در همین گپ و گفت است که می‌توانم بفهمم تا چه حد قرار است جسارت به خرج بدهد. ایدئولوژی و جهان بینی صاحب اثر برایم بسیار اهمیت دارد.

این بازیگر جوان درباره احتمال ظاهر شدن در تلویزیون گفت: در حال حاضر فاصله‌ای بین سینما و تلویزیون نیست. یعنی هر جشنواره دو سه فیلم خوب دارد که استثناء هستند و محتوای  سایر آثار را می‌توانی در تلویزیون هم مشاهده کنی. هر چند تلویزیون هم می‌تواند شأن خود را حفظ کند اگر به تولید هر چیزی تن ندهد. برای مثال سال ۸۸ سریال «نردبام آسمان» با بازی من پخش شد که در آن نقش یک منجم را داشتم. سریال آبرومندی بود که هنوز یکی از نقاط درخشان کارنامه ام به حساب می‌آید. ترجیح می‌دهم اگر قرار به بازی تلویزیونی است، چنین فضایی داشته باشد.

بهرنگ علوی در دو فیلم از پرویز شهبازی یعنی «عیار ۱۴» و «دربند» بازی کرده است. وی برای بازی در «دربند» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>