سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۸:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

جام جهانی را در سینماها تماشا کنید/ باشگاه هواداران راه‌اندازی می‌شود

monabati-footbal

مدیرعامل موسسه تصویر شهر در حال مذاکره و پیگیری برای راه اندازی دوباره طرح نمایش مسابقات جام جهانی در سالن‌های سینما است.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر در حال مذاکره و پیگیری برای راه اندازی دوباره طرح نمایش مسابقات جام جهانی در سالن‌های سینما است.

هادی منبتی به سوره سینما گفت: اخیرا با اداره کل اماکن عمومی جلسه داشتیم و در مذاکراتمان اشاره کردیم که هر گونه اشکالی اگر در اجرای این برنامه هست را رفع خواهیم کرد تا بتوانیم باز هم شاهد حضور خانواده‌ها در سالن های سینما برای تماشای مسابقات باشیم. یکی از راههای پیشنهادی ما حضور مردم در سالن‌های سینما در قالب کلوپ و باشگاه هواداران بود که البته نیازمند برنامه ریزی و در نظر گرفتن یک سری امکانات است و فطعا با همکاری اداره کل اماکن سهولت اجرای ان هم تضمین خواهد شد.

وی که پیش از این به اعلام مخالفت در رابطه با حضور صرف مردان در سالن ها برای دیدن مسابقات پرداخته بود افزود: در این جلسه هم این مساله را متذکر شدیم که هدف ما بحث حضور خانواده در سالن‌های سینما است. ما به حضور سالم خانوادگی تاکید داریم و می‌خواهیم جوانان در کنار بزرگ ترها به این مکان آمده و تجربه متفاوتی داشته باشند. در همه باشگاهها و سالن های ورزشی جوی وجود دارد که امکان حضور زنان در چنین مکان‌هایی وجود ندارد. بیان برخی شعارها و حرف ها و ادای یک سری حرکات ناشی از هیجانات مردم محیط را برای حضور زنان نامناسب می‌کند اما سالن سینما محیط فرهنگی است و ما تاکید داریم شرایطی فراهم کنیم که در شان خانم‌ها و خانواده ها باشد تا بتوانند به راحتی در کنار نزدیکانشان از این محیط لذت ببرند.

منبتی ادامه داد: سال‌های پیش که مسابقات در سینماها نمایش داده می‌شد بودند تماشاگر نماهایی که حرکت های غیر اخلاقی در سالن ها انجام می‌دادند اما حضور خانواده و مردم آنها را مجاب می‌کرد از رفتارشان دست بردارند و سالن ها تبدیل به محیط های خود کنترلی شده بودند که نیاز به هدایت از بیرون نداشتند. اولین هدف ما انجام یک کار فرهنگی برای خانواده‌ها و گسترش امنیت اخلاقی در محیط های عمومی است. ظرف یکی دو هفته آینده باز هم جلساتی را برگزار خواهیم کرد تا به توافقی دو طرفه برسیم و اگر تمهیداتی لازم است انجام خواهیم داد.

وی گفت: پیشنهاد ما برای اجرای این طرح راه اندازی باشگاه هواداران است. به این صورت که قبل از شروع مسابقات مردم ثبت نام کنند و بلیت‌ها از قبل پیش فروش شود تا هم از ازدحام جلوگیری شود، هم اداره محیط برای همکاران از سهولت بیشتری برخوردار باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>