سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب

فاز دوم «معمای شاه» هفته آینده کلید می‌خورد/ آغاز پخش از مردادماه

moammaye-shah

تهیه‌کننده مجموعه «معمای شاه» از شروع تصویربرداری فاز دوم این مجموعه در هفته آینده خبر داد.

تهیه‌کننده مجموعه «معمای شاه» از شروع تصویربرداری فاز دوم این مجموعه در هفته آینده خبر داد.

علی لدنی به سوره سینما گفت: فاز اول مجموعه «معمای شاه» مدتی است که برای پخش از تلویزیون آماده شده و حتی قرار بود اسفند ۹۲ روی آنتن برود، اما به دلیل برخی مشکلات مالی این امر میسر نشد. پس از ماه رمضان امسال و همزمان با سالگرد واقعه کودتای ۲۸ مرداد فاز اول مجموعه از شبکه اول پخش میشود.

وی افزود: بازی برخی بازیگران مثل مهراوه شریفی‌نیا با پایان فاز اول خاتمه یافته و در فاز دو بازیگرانی همچون محمدرضا شریفی نیا و آتیلا پسیانی مقابل دوربین می روند. در این مرحله از قصه به رابطه بین شاه و مردم و چگونگی مدیریت کشور توسط دولت می پردازیم. تصویربرداری فاز دوم مجموعه تا اواسط اردیبهشت آغاز می شود.

مجموعه «معمای شاه» به تهیه کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی طی سه فاز تاریخ پهلوی را روایت می‌کند. در این سریال که به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک ساخته می‌شود، حدود ۴۰۰ بازیگر بازی خواهند داشت که از میان آنان می‌توان به حسین محب اهری در نقش دکتر ایادی، عبدالرضا اکبری در نقش سپهبد زاهدی، عباس شادروان در نقش عبدالحسین هژیر،سعید امیر سلیمانیدر نقش اسدالله علم، سپند امیر سلمیانی در نقش جوانی اسدالله اعلم، شهرام قائدی در نقش دکتر حسین فاطمی، رضا فیاضی در نقش قوام السلطنه، علی رامز در نقش محمود جم،احمد نجفی در نقش رزم آرا، حسین نورعلی در نقش شاه جوان، امیرمهدی کیا در نقش شاه میانسال، ‘اصغر معینی صالح در نقش دکتر مصدق، حمید منوچهری در نقش آیت الله کاشانی، کامران تفتی در نقش شهید نواب صفوی، ‘انوش نصر در نقش حسین علا، رضا فیاضی در سه نقش چرچیل، ژنرال هایزر و نماینده مجلس انتخاب شده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>