سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

برگزاری کارگاه آموزشی مستند در حوزه هنری یزد/ امکانات فنی برای حمایت جوانان فیلمساز داریم

naser-emami

رئیس حوزه هنری استان از برگزاری کارگاه تخصصی فیلم مستند در استان یزد خبر داد.

رئیس حوزه هنری استان از برگزاری کارگاه تخصصی فیلم مستند در استان یزد خبر داد.

ناصر امامی میبدی دراین رابطه به سوره سینما گفت: نیمه دوم اردیبهشت ماه با حضور مهرداد اسکویی، فرید دغاغله و حسن نقاشی ورکشاپ فیلم مستند برگزار خواهیم کرد. ما به هم استانی‌هایمان فراخوان حضور در این برنامه را اعلام کردیم و به محض تکمیل ثبت نام زمان دقیق را اطلاع خواهیم داد.

امامی همچنین عملکرد حوزه هنری یزد را در سال گذشته امیدبخش دانست و افزود: در سال گذشته سعی کردیم شرایط تولید و نمایش قابل قبولی برای فیلم‌هایمان فراهم کنیم ولی به دلیل نداشتن سالن متاسفانه با مشکلات زیادی روبرو هستیم. مثلا سه روز پیش فیلم سینمایی «شیار۱۴۳» را با نشست و تجلیل از سازندگان آن اکران کردیم که علاوه بر ۶ میلیون تومان هزینه دردسرهای فراوانی به خاطر هماهنگی و خریدن سانس آزاد و … بوجود آمد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد افزود: سال گذشته فیلمسازان حوزه هنری استان توانستند فیلم‌هایشان را همراه با جلسات نقد و بررسی اکران کنند. «خانه ای کنار ابرها» و تله فیلم «مسابقه» به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری و «افسون گل سرخ» ساخته سید مجتبی حسینی از فیلم‌هایی بودند که با توزیع ۵۰۰ بلیت مخاطبان زیادی را به سالن سینما آوردند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که فیلم ۳۵ میلیمتری «خانه کنار ابرها» برای اولین بار با همکاری حوزه هنری توانست در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.

وی ادامه داد: «خدایی برای همه» پخش و «مسابقه» هم به شبکه دو فروخته شد و تا به حال از چند شبکه مختلف روی آنتن رفته است.همچنین بیش از ۱۷ فیلم کوتاه و مستند داستانی تولید کردیم که توانستند در جشنواره های مختلف شرکت کنند. سال گذشته که جشنواره فیلم رضوی در استان یزد برپا شد «هفت گنج» عنوان بهترین فیلم مستند را از آن خود کرد. این جشنواره ۱۲ فیلم از حوزه استان یزد شرکت کردند که ۵ فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرد.ضمن اینکه مستند «زمستان آن سالها» روایت زندگی خردسالترین شهید دفاع مقدس نیز مقام اول جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج را از آن خود کرد.

امامی میبدی ادامه داد: فیلم سینمایی «صبا» هم از جشنواره فیلم رشد جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد و مدتی پیش «قاصدک‌هایی از جنس بلور» تولید و رونمایی شد. متاسفانه امکانات ما برای ساخت فیلم بلند محدود است امیدواریم بتوانیم با فروش فیلم‌های قبلی به ساخت و تولید آثار جدید بپردازیم و از فیلمسازان جوان استان حمایت کنیم. ما از نظر امکانات و تجهیزات این آمادگی را داریم که فیلمسازان استان را تحت حمایت قرار دهیم. امکانات فنی خوبی در اختیارمان است که جوانان فیلمساز می‌توانند از آن استفاده کنند اما در زمینه کمک مالی تا حدی دچار محدودیت هستیم.