سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب
یکتا ناصر در گفت و گو با سوره سینما:

هیچ وقت هدفم پرکار بودن در سینما نبود/سیمرغ جشنواره تاثیری در روند انتخاب‌هایم نداشته

yekta-naser1

بازیگر فیلم «زندگی جای دیگری است» تاکید کرد دریافت سیمرغ بلورین تاثیری در انتخاب‌هایش نداشته است.

بازیگر فیلم «زندگی جای دیگری است» تاکید کرد دریافت سیمرغ بلورین تاثیری در انتخاب‌هایش نداشته است.

میثم محمدی – سوره سینما: یکتا ناصر از نسلی است که حضورشان در سینما با موج تولید آثار اجتماعی و جوانگرا همسو بود، او در سال‌های اخیر با حضور در «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» و «زندگی جای دیگری است» تصویری تازه از خود ارائه داده. ناصر در این گفت و گو از مسیر بازیگری و علاقه‌اش صحبت کرده و البته این نکته را یادآوری کرده که هرگز به دنبال پرکاری در سینما نبوده است.

در مورد ویژگی هایی که فیلمنامه «زندگی جای دیگری است» داشت و باعث شد که شما برای حضور در نقش نفیسه ترغیب شوید صحبت کنید.

یکتا ناصر: من به ویژگی های بخصوصی فکر نمی کنم و بعد از مطالعه و توجه به فیلمنامه براساس تجربه ای که دارم به بررسی آن می پردازم و زمانی که بفهمم فیلمنامه درست و منطقی است آن را برای بازی انتخاب می کنم.در مورد این فیلمنامه هم همینطور بود و نقش هم به نظر من ویژگی های جذاب زیادی داشت ، ولی از آنجایی که من تجربه بازی یک نقش نزدیک به این را در فیلم «یکی میخواد باهات حرف بزنه» داشتم باید سعی می کردم که متفاوت باشم.

بیشتر صحنه هایی که در این فیلم حضور داشتید در مقابل حامد بهداد بود.در مورد این تجربه که به نظر موفقیت آمیز هم بوده نظرتان چیست؟

قطعا وقتی یک بازیگری برای نقش خودش انرژی می گذارد و زحمت می کشد نتیجه خوبی خواهد گرفت و این زیاد ارتباطی به اسامی مختلف ندارد و حامد بهداد هم تاثیرگذار بود و من خوشحالم که با او همکاری کردم.

به نظر می رسد که مسیر بازیگری شما فاز جدید پیدا کرده و از لحاظ انتخاب فیلمنامه ها حساسیت بیشتری به خرج می دهید.

به هیچ وجه اینطور نیست و فقط جسارت کارگردان ها برای پیشنهاد نقش های متفاوت به من بیشتر شده ، در صورتی که در روند انتخاب های من نقش شگرفی نداشته است و من از قبل هم سعی می کردم کارهای مورد علاقه خودم را انتخاب کنم و هیچ وقت هدفم پرکار بودن نبود.

yekta-naser2حامد بهداد و یکتا ناصر در نمایی از «زندگی جای دیگری است»

دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر این تغییر را در ناخودآگاه شما ایجاد نکرده است؟

به نظر می رسد که در ناخودآگاه دیگران بیشتر تاثیر گذاشته تا من.چون از وقتی من این جایزه را دریافت کردم ،خیلی ها که جرات نمی کردند ایفای بعضی از نقش ها را به من بسپارند نوع دیگری رفتار می کنند ، در صورتی که انسان هر چه بیشتر کار می کند تجربه های بهتری کسب می کند و سطح دانش او در انتخاب ها ارتقاء می یابد و بعد از گذشت سالها از این تجربیات برای انتخاب های صحیح بهره می گیرد که برای من هم چنین بوده است.

دو بازی شما در فیلم های «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» و «زندگی جای دیگری است» از لحاظ شخصیت شباهت هایی به هم دارند.نگران تثبیت شدن با این نوع نقش‌ها نیستید.

این نگرانی ممکن است که وجود داشته باشد ، ولی ارتباطی به من ندارد و به نظرم کارگردان ها باید به سطحی از شناخت برسند تا بتوانند بازیگر را در نقش های متفاوت تصور کنند و هر هنرمندی را که در یک نقش خوب بود ، تکرار نکنند ، ضمن اینکه من هم سعی می کنم به فیلمنامه و نقشی که دوست دارم توجه کنم و امیدوارم که این اتفاق نیفتد ، چون خوشایند نیست و پیش از اینکه من «یکی می خواد باهات حرف بزنه » را بازی کنم کارگردان ها جرات نمی کردند نقش های اینچنینی به من پیشنهاد کنند ، در صورتی که حالا جریان فرق کرده و باز هم امیدوارم کارگردان های ما در این زمینه در قبال همه بازیگران توجه بیشتری داشته باشند.

تجربه کار با منوچهر هادی از لحاظ کارگردانی و همچنین هدایت بازیگر به سمت نقطه ایده‌آل نقش چگونه بود؟

بهترین حسن آقای منوچهر هادی از لحاظ بازیگری ، شناخت وی در این حوزه است که در نهایت منجر می شود به اینکه جزئیاتی را مورد اشاره قرار بدهند که برای بازیگر بسیار مثمر ثمر است و از طرف دیگر هم زیاد اهل کلنجار رفتن با بازیگر نیست ، ولی به دلیل شناختی که گفتم موثر است و در امر کارگردانی هم تسلط دارد و در مجموع حداقل برای من اینطور است که تجربه همکاری با ایشان را دوست دارم و راحت هستم.

فکر می کنید «زندگی جای دیگری است» معیارهای موفقیت در گیشه و جلب رضایت مخاطب را دارد و در ادامه اکران شرایط را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

بله.اما به دلیل اینکه من در حال حاضر مشغول کار هستم ، وقت نکردم که زیاد در جریان اکران فیلم قرار بگیرم ، ولی فیلم را وقتی در جشنواره فیلم فجر دیدم و با استقبالی که از آن شد راضی بودم و امیدوارم که در اکران عمومی هم با استقبال مخاطب روبرو شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>