سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب

«سه جلد» با بازی مهران مدیری ساخته نمی‌شود/ یک مجموعه متوقف شد

mehran-modiri

مهران مدیری در آخرین لحظات از بازی در یک سریال تلویزیونی مناسبتی بازماند.

مهران مدیری در آخرین لحظات از بازی در یک سریال تلویزیونی مناسبتی بازماند.

ساخت مجموعه تلویزیونی «سه جلد» که قرار بود با حضور چهره هایی چون مهران مدیری، سیامک انصاری و … به مناسبت ماه مبارک رمضان جلوی دوربین برود ۴۸ ساعت قبل از آغاز تصویر برداری از سوی سازمان صدا و سیما متوقف شد.

پیمان عباسی نویسنده این مجموعه در این رابطه به سوره سینما گفت: در آستانه تولید این سریال به اطلاع دادند فعلا صلاح نیست ساخته شود. این اتفاق در حالی رخ داد که ما با بازیگران هم قرار داد بسته بودیم و عملا قرار بود وارد مرحله تولید شویم. مهران مدیری، امیرحسین رستمی، سیامک انصاری، آشا محرابی، چکامه چمن ماه و مجید مظفری بازیگرانی بودند که قرار بود در این سریال ایفای نقش کنند. «سه جلد» همانطور که از نامش پیداست سه طبقه از زندگی سه قشر زیر خط فقر، انسان های متوسط و افراد ثروتمند را با بیانی طنز به تصویر می کشید.

عباسی ادامه داد: قرار بود جمال گلی تهیه کننده و سامان مقدم کارگردان باشد. این سریال می توانست خاص، متفاوت و مدرن ترین سریال چند سال اخیر به لحاظ فرم ساختار و دیالوگ نویسی در تلویزیون باشد. الان هم پیگیر هستیم تا بدانیم علت اصلی این توقیف چه بوده تا در صورت امکان به رفع آن بپردازیم.

این فیلمنامه نویس در رابطه با فیلم سینمایی «روح» که به تازگی تولید آن پایان یافته گفت: این فیلم اگرچه به نگارش من بود اما چون از ابتدای کار هم موافق با انتخاب گروه بازیگری نبودم هیچ ارتباطی با این پروژه نداشتم. به نظر من گروه مناسب بازی در این ژانر و موقعیت نبودند اما کار فیلمبرداری شد و الان هم وارد مراحل فنی شده است. کامبیز دیرباز، لعیا زنگنه، آشا محرابی و رحیم نوروزی در این فیلم بازی کرده اند. از نظر من رنج سنی این بازیگران هیچ ارتباطی به محتوا و موضوع نداشت به همین خاطر من هیچگاه سر صحنه نرفتم و اصلا نمی‌دانم چکار کرده اند. ضمن اینکه مهدی گلی زاده تهیه کننده و کامران قدکچیان هم کارگردانی فیلم را به عهده داشتند.

وی در رابطه با بروز چنین اتفاقاتی افزود: متاسفانه در سینما و تلویزیون این مشکل زیاد پیش می آید شاید از کل فیلمنامه هایی که تا الان نوشتم ۳ کار باشد که مطابق میل و سلیقه من بوده است. سریال«بچه های نسبتا بد» و فیلم سینمایی «توفیق اجباری» از جمله آنها بود.

عباسی که برای اولین بار تهیه کنندگی تله فیلم «پاشنه بلند» را تجربه کرده و نوروز روی آنتن برده بود ادامه داد: در صددیم «بچه های نسبتا بد۲» را برای شبکه نمایش خانگی تهیه کنیم برای سریاب «سه جلد» هم این گزینه پیش روی ما است اما به لحاظ فرم کار ترجیح مان پخش از تلویزیون است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>