سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

بعضی تهیه‌کننده‌ها انتظار کار مفت و مجانی دارند/ بعد از ۴ دهه بازیگری باج نمی‌دهم

boyok-mirzayee

بیوک میرزایی از شرایط گزینش بازیگر در تلویزیون و عملکرد تهیه‌کنندگان انتقاد کرد.

بیوک میرزایی از شرایط گزینش بازیگر در تلویزیون و عملکرد تهیه‌کنندگان انتقاد کرد.

میرزایی بازیگر سینما، رادیو و تلویزیون در گفت و گو با سایت سوره سینما گفت: با شرایط بدی که وجود دارد، سعی می‌کنم ارتباطم را با حرفه‌ام از قطع نکنم. بازنشسته واحد نمایش رادیو هستم و در نمایش‌های رادیویی مشغول به فعالیت هستم، اما در سریال ها و آثار تلویزیونی فعالیت کمتری دارم.

وی درباره کمرنگ بودن حضور خود در آثار تلویزیونی افزود: متاسفانه از طرفی میزان کارهای خوب کم شده و ضعف های بسیاری وجود دارد و از طرفی تهیه‌کنندگان انتظار دارند که امثال من با سابقه چند دهه حضور در عرصه بازیگری مفت و مجانی در آثار آنها به ایفای نقش بپردازیم، رابطه هم در این میان دخیل است و امروز بیشتر شاهد حضور دختران و پسران کارنابلد زیادی که فقط چهره‌های زیبا دارند در تلویزیون هستیم. باید در حوزه نظارتی در تلویزیون بیشتر دقت شود تا متوجه شویم که ملاک و معیار انتخاب تهیه‌کنندگان چیست و فکر می کنم این نظارت صوری شده ، وقتی پای تماشای یک سریال تلویزیونی می‌نشینیم از حدود ۵۰ بازیگری که در آن حضور دارند فقط عده کمی شناخته شده و مجرب هستند و بسیاری از آنها هم بدون گرفتن دستمزد در آن کار حضور می یابند.

این بازیگر با انتقاد از معیارهای تازه انتخاب بازیگر گفت: معیار و شکل انتخاب بازیگران عوض شده و به جای اینکه کارگردان بازیگر مورد نظر خود را انتخاب کند، تهیه کننده این کار را در جهت منافع خود انجام می‌دهد و به کارگردان هم اجازه دخالت نمی‌دهد، البته که این چنین کارگردان‌هایی هم خود بعد از چندین اثر قواعد را آموخته اند. تهیهکنندگان بسیاری پس از اینکه با درخواست مالی و دستمزد من مواجه شدند ، با صراحت به من گفته اند که به راحتی هر کسی را که بخواهیم جای تو قرار می دهیم که من هم باید بگویم شکر خدا با کارهایی که در واحد نمایش رادیو انجام می دهم روزگار می گذرانم و بعد از بیش از ۴ دهه فعالیت به کسی کولی نمی دهم.

بازیگر مجموعه «آقای دلار» در مورد فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حدود ۶ سال گذشته به ندرت کار کرده ام‌، اما مدتی است مجموعه «قهر و آشتی» به کارگردانی علی ژکان از شبکه یک پخش می‌شود و پس از پایان ایفای یکی از نقش‌های سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار،احتمال دارد که در بخش آبادان این مجموعه هم نقش دیگری را بر عهده بگیرم.

بیوک میرزایی در فیلم‌های سینمایی «بمانی»، «اخراجی‌ها ۲»، «خانه روشن»، «واکنش پنجم» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>