سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۹:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

از تلویزیون پیشنهاد داشته باشم می‌پذیرم/ خودم را تکرار نمی‌کنم

saed-soheili

ساعد سهیلی تأکید کرد ترجیح می‌دهد نقش‌های تکراری بازی نکند.

ساعد سهیلی تأکید کرد ترجیح می‌دهد نقش‌های تکراری بازی نکند.

سهیلی به سوره سینما گفت: سال ۹۳ را خیلی خوب شروع کرده ام به این دلیل که فیلمنامه های متعددی به دستم رسیده، البته هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. سعی می‌کنم بهترین پیشنهاد را انتخاب کنم تا امسال نیز برای من مثل سال گذشته پربار باشد. همه نقش‌هایی را که پارسال بازی کردم دوست دارم، اما قرار نیست خودم را در هیچ کدام تکرار کنم و جالب اینجاست که کارگردان ها هم گویی که به این تمایل من آگاه باشند، نقش‌هایی را به من پیشنهاد می دهند که بسیار متفاوت است. امیدوارم یکی دو مورد از این پروژه ها تا جشنواره آماده باشد و مردم هم تجربه های جدید مرا قضاوت کنند.

وی افزود: از میان فیلم های سال ۹۲ «چند متر مکعب عشق» بیشتر با مردم ارتباط برقرار کرد، اما من فعلا در حال تجربه کردن هستم و از هر نوع فیلمنامه ای استقبال می کنم. این تجربه گرایی که از آن صحبت می کنم تنها به سینما محدود نمی شود. درست است که کارم را از سینما شروع کرده ام، اما دلیل نمی شود خود را ملزم به انحصار در این مدیوم بدانم و اگر دوستان تلویزیونی هم به من متن شان را پیشنهاد بدهند، در صورت جذاب بودن قصه و نقش حتما می‌پذیرم.

سهیلی در پاسخ به این سوال که معیار و ملاک او برای انتخاب فیلمنامه‌ها چیست، گفت: برای پذیرش یک پروژه همه چیز را با هم در نظر می‌گیرم. یعنی هم قصه ، نقش، تیم سازنده، کارگردان و دستمزدی که قرار است دریافت کنم. باید به همه موارد اهمیت داد. البته خیلی اوقات هم پیش می آید همه چیز خوب است اما تیزهوشی کارگردان اگر نباشد، گویی نخ تسبیح وجود ندارد و همه چیز از هم می‌پاشد. این برای بازیگر یک شانس به حساب می آید که کارگردانش به قدر کافی تیزهوش باشد و از همه امکانات به درستی استفاده کند.

ساعد سهیلی در فیلم های سینمایی «کلاشینکف»، «متروپل»، «چند متر مکعب عشق»،«همه چیز برای فروش» و … بازی کرده است.