سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

«نبرد خلیج فارس ۲» آماده نمایش می‌شود/ مقابل تبلیغات هالیوود می‌ایستیم

azima

انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» به کارگردانی فرهاد عظیما به زودی آماده نمایش می‌شود.

انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» به کارگردانی فرهاد عظیما به زودی آماده نمایش می‌شود.

عظیما در رابطه با انیمیشن «راشل کوری» به سوره سینما گفت: این کار به صورت کاملا خودجوش بوده و کاملا مردمی است. تمام تبلیغات با هزینه شخصی بوده و بازخوردهای مثبت و منفی زیادی برای ما داشت که هردو قابل توجه هستند. بعد از پخش این کار ما در خارج از کشور پیشنهاد های زیادی برای نمایش داشتیم و الان هم در حال گفت و گو برای این کار هستیم اما به خاطر برخی المان‌هایی که این اثر دارد برای کسی که متولی نمایش بشود کار کمی سخت است و ممکن است موقعیت وی را به خطر اندازد.

وی در رابطه با منتقدان داخلی و خارجی افزود: خوشحالیم که دنیا به کار ما توجه کرد همین که از آن طرف آب تحلیلگری درباره «راشل کوری» بحث می کند یعنی این انیمشن مورد اهمیت قرار گرفته است و اگرچه قرار نیست آنها از ما تعریف کنند اما این ضد تبلیغی است که برای ما حکم تبلیغ را دارد. بسیاری از منتقدان گفتند این کار محتوا نداشت و فقط تصویر بود. متاسفانه میان مردم این سبک چندان جا نیفتاده است. نشاندن تصویر در قالب نماهنگ یک سبک جهانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در زمینه تکنیک ، انیمیشن و نماهنگ پختگی لازم در کشور ما وجود ندارد و گاهی حتی با مستند اشتباه گرفته می شود. این کار می‌توانست جشنواره ای باشد .برخی هم محتوا را تایید کرده و از شکل تصویر ایراد گرفته بودند. اما به هر حال هرچه که بود کاری بی ادعا بود که کشورهای دیگر هم مورد تحلیل قرار دادند تا حدی که وزیر امور خارجه را هم خواستند زیر سوال ببرند.

فرهاد عظیما با اشاره به تقدیم دواثر از انیمیشن های خود به مقام معظم رهبری گفت: باعث افتخار است که ایشان کار را دیده و از آن صحبت کرده اند. در سفری که ایشان به مشهد داشتند فرمودند در عرصه فرهنگ قدم های بزرگی برداشته شده است. بسیاری از کسانی که در آن جمع حضور داشتند تاکید کردند که اشاره به این آثار و گروه ما بوده است.

وی افزود: تا دو ماه دیگر «نبرد خلیج فارس ۲» را هم آماده خواهیم کرد و این انیمیشن حرکت بزرگی در تکنیک و انیمیشن کشور خواهد بود. برای ساخت این کار دوستانی از تهران و کرمان و مشهد … ما را یاری خواهند کرد و امیدواریم کارمان با عنایات امام رضا (ع) مورد رضایت خداوند قرار بگیرد. به نظر من مردم باید ما می توانیم را باور داشته باشند و لیاقتهایشان را دست کم نگیرند.

عظیما گفت: هالیوود و دولت های غربی هزینه های هنگفتی صرف تولید آثار ضد اسلامی می کنند ما می خواهیم دقیقا برعکس آنها عمل کنیم. مردم ما اسلام ، اعتقادشان است و برای دفاع و تبلیغ نیازی به هزینه ندارند. ما می‌خواهیم با کمک خود مردم رو در روی هالیوود و تبلیغات ضد اسلامی شان بایستیم و موفق هم خواهیم شد چون ما به دین و وطن مان ارادت و غیرت داریم و نباید بهانه بیاوریم که چرا دولت حمایت مان نمی کند.

وی افزود: هنرمند واقعی نیاز به هیچ حمایتی ندارد اتفاقا اگر پای دولت مطرح شود دچار سلیقه زدگی شده و کار اعتقادی اینگونه نمی شود. ما به لطف امام هشتم تا الان سختی ها را دور زده ایم. خوشبختانه بعد از ساخت «راشل کوری» و «خلیج فارس» سازمان اوج که از کارهای فرهنگی ارزشی حمایت می‌کند ما را یاری کرد و به کمک آنها امیدواریم «نبرد خلیج فارس» ۲ و ۳ را هم بسازیم.