سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

فروش سینماهای شهرستان راضی‌کننده نیست/ به اکران «شهر موش‌ها ۲» امیدواریم

motovaselani

محمد متوسلانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون قرار است امسال با یک سریال جدید به تلویزیون بیاید.

محمد متوسلانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون قرار است امسال با یک سریال جدید به تلویزیون بیاید.

متوسلانی در رابطه با آخرین فعالیت های خود به سوره سینما گفت: یک پیشنهاد جدید برای سریال دارم که فعلا در حال مطالعه فیلمنامه هستم و هنوز به طور قطعی وارد کار نشده ایم. در رابطه با فیلمسازی هم به دنبال فراهم کردن امکانات هستم. این روزها تهیه کنندگان خود به دنبال سرمایه گذار هستند و شرایط برای پروژه جدید سخت است.

این سینماگر که خود سینما آزادی بابل را مدیریت می کند در رابطه با شرایط گیشه در شهرستان گفت: با اکران نوروز فیلم های «خط ویژه» و «چ» اگرچه به نسبت فیلم های پیش فروش بالاتری داشتیم اما در کل از لحاظ اقتصادی متوسط بود و به نسبت هزینه های یک سینما این میزان درآمد قابل توجهی نیست.

وی ادامه داد: بلیط سینما آزادی بابل ۳هزار تومان است و مثلا اگر در یک روز ما ۳۰۰هزار تومان هم فروش داشته باشیم نهایت بتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم و هزینه های آب و برق و تعمیرات … تامین نمی شود. اگرچه از لحاظ تجهیزات یکی از بهترین سینماهای شهرستان است اما امکانات نهایتا تا چندماه مخاطب را به سینما می آورد وقتی فیلم خوب نباشد مردم برای صدای خوب یا کیفیت بالا بلیط نمی خرند.

متوسلانی با اشاره به اینکه «زندگی جای دیگری است» را روی پرده برده عنوان کرد: امیدی به فیلم های بعد از این نیست اگر «شهر موش‌ها ۲» برای اکران فطر آماده شود شاید بتوان به گیشه امیدوار بود اما تا پایان سال اوضاع سینماها امیدوار کننده نیستند و روز به روز فاصله بین هزینه ها و درآمدها بیشتر می شود. این مساله برای همه است در صحبتی که اخیرا با تهمینه میلانی داشتم گفتند از آخرین فیلمی که ساخته ام تا «آتش بس ۲» هزینه ها۳برابر شده است.