سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب
شب گذشته با حضور رئیس مجلس/

برگزیدگان نخستین جشنواره پیامبر اعظم(ص) معرفی شدند

larijani

برگزیدگان نخستین جشنواره پیامبر اعظم(ص) در شاخه سینما و ادبیات جوایز خود را دریافت کردند.

برگزیدگان نخستین جشنواره پیامبر اعظم(ص) در شاخه سینما و ادبیات جوایز خود را دریافت کردند.

سوره سینما – فارس نوشت : مراسم پایانی نخستین جشنواره اهل بیت و جایزه بزرگ پیامبر اعظم، سینما و ادبیات شامگاه دوشنبه ۵ خرداد طی مراسمی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس، حجت‌الاسلام تسخیری رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب، آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و جمعی از مسئولین و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم در بخش فیلم کوتاه داستانی جایزه بزرگ سوم شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۱۰ سکه بهار آزادی به محمد فراهانی برای فیلم دزدی، جایزه بزرگ دوم شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۱۲ سکه بهار آزادی به مجتبی حیدری و جبار اجاق‌لو برای فیلم میهمان و جایزه بزرگ اول شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۱۴ سکه بهار آزادی به سید‌محمد‌رضا خردمندان برای فیلم مسافر تعلق گرفت.

همچنین در بخش دفاع مقدس داوران از ۸ اثر تقدیر کردند و دو جایزه ویژه خود را شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۲ سکه بهار آزادی به داریوش غضبانی برای فیلم «حنانه» و سیامک صرافت برای «گذرنامه بهشت» اهدا کردند.

بر اساس این گزارش در بخش انیمیشن هیچ اثری از سوی هیأت داوران شایسته دریافت جایزه بزرگ شناخته نشد اما در این بخش ۴ تقدیر شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۵ سکه بهار آزادی به سید‌مصطفی حسینی برای « و آخرین پیامبر»، سپهر محمد‌لو برای «مثل اینکه می‌خندد»، حامد کاتبی برای «تولد آفتاب» و سعید گائینی برای «خورشید حجاز» صورت گرفت.

همچنین در بخش مستند کوتاه جایزه سوم شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۱۰ سکه بهار آزادی مشترکا به جواد تقوی برای «آب، آش» و محمد محمودی برای «شیخ‌حسین» و جایزه دوم شامل قرآن مجید، لوح تقدیر و ۱۲ سکه به مجید عزیزی برای آشنای دور و جایزه بزرگ اول شامل لوح تقدیر، قرآن مجید و ۱۴ سکه به فضل‌الله طاری برای «خدای خانه» تعلق گرفت. ضمن اینکه جایزه ویژه هیأت داوران در این بخش به حجت‌الاسلام عسگر آقایی بازیگر و مبلغ فیلم «آخوند چینی دات کام» اهدا شد.

بر اساس این گزارش در بخش نقد فیلم‌های مهم هیأت داوران با اهدای لوح تقدیر، قرآن مجید و دو سکه بهار آزادی از «پناه بر خدا» رضایی برای «فصل وصل» و محمد‌صادق زمانی برای «دسیسه شیطانی» تقدیر کرد.

در بخش فیلمنامه نیز هیأت داوران هیچ اثری را شایسته دریافت جایزه بزرگ ندانست اما از ۹ اثر تقدیر کرد و در بخش کتاب نیز هیأت داوران هیچ اثری را در بخش سیره شایسته دریافت جایزه ندانست اما از ۱۴ اثر تقدیر کردند.

همچنین در بخش پاسخ به شبهات دینی زینب مهنا از لبنان برای نگارش کتاب بررسی تاریخی اهانت‌های تصویری و کاریکاتوری به پیامبر اعظم (ص)، ایوان ریدلی برای نگارش کتاب حضرت محمد از دید غرب از انگلستان، مهدی عرب‌ برای نگارش کتاب «اخلاق، انسانیت و الهیت در زندگی پیامبر»، محمدحسن غدیری ابیانیه برای نگارش «آیا محمد پیامبر است»، علی پاک‌سرشت برای نگارش «اسلام‌هراسی یک سلاح علیه محمد، چگونگی برخورد» و محمد بوکریته برای نگارش «پاسخ به شبهات غرب درباره پیامبر از کشور الجزایر» با دریافت لوح تقدیر، قرآن مجید و سکه بهار آزادی تقدیر شدند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>