سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۳۹۳ در ۹:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

اعتراض حوزه هنری کودک و نوجوان به یک شرکت تولید بستنی/ الگوهای آمریکایی را رواج ندهید

hozeh-koodak-mihan

حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه‌ای به شرکت لبنیات و بستنی میهن، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های بستنی میهن اعتراض کرد.

حوزه هنری کودک و نوجوان در نامه‌ای به شرکت لبنیات و بستنی میهن، نسبت به استفاده از شخصیت‌های غربی در بسته‌بندی‌های بستنی میهن اعتراض کرد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، در این نامه که از سوی دکتر محمد سرشار، رییس حوزه هنری کودک و نوجوان، خطاب به ایوب پایداری، مدیرعامل شرکت میهن نوشته شده، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر جلوگیری از به کارگیری علایم، نشانه‏ها و تصاویری که با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در تعارض است و بر فرهنگ عمومی تاثیر منفی دارد، یاد آوری شده است. در ادامه این نامه آمده است: «استفاده از نشانه‌های معارض فرهنگی، در سالی که مزین به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» است، خطایی بوده که جبران آن ضروری به نظر می‌رسد».

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان با یادآوری تجربه موفق استفاده از نشانه‌های فرهنگی بومی در کالاهای تجاری و اقبال خانواده‌های ایرانی به این اقدام، تاکید کرد که شرکت میهن، «می‌تواند با استفاده از نمادهای فرهنگی بومی، نه تنها فروش محصولات خود را افزایش دهد بلکه با دقت در کارکردهای فرهنگی فعالیت اقتصادی خود، به مسؤولیت اجتماعی خویش نیز عمل نماید».

براساس مشاهدات مردم در سطح شهر، اخیراً شرکت لبنیات و بستنی میهن، به عرضه بستنی‌های موسوم به «سوت مک» (از خانواده میرکس)، با تصاویر «باربی» عروسک مشهور آمریکایی اقدام کرده است.