سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۳:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» سه‌شنبه در چین روی پرده می‌رود/ «حوض نقاشی» در شانگهای

hoz-fereshteha

فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی ۲۷ تیرماه در جشنواره شانگهای روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی ۲۷ تیرماه در جشنواره شانگهای روی پرده می‌رود.

سوره سینما- «فرشته‌ها با هم می‌آیند» اولین ساخته بلند حامد محمدی است که پیش از این در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. حامد محمدی که نگارش فیلمنامه «طلا و مس»  و «حوض نقاشی» را نوشته در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند خود، «فرشته‌ها با هم می آیند» را به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخت. این فیلم ۹۲ دقیقه ای در بخش رقابتی جشنواره شانگهای چین در روز ۲۷ خردادماه ساعت ۱۵:۴۵ به وقت محلی نمایش داده می‌شود. قبل از نمایش فیلم جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود که حامد محمدی به عنوان کارگردان و نماینده فیلم در این نشست حضور خواهد داشت.

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» روایت زندگی روحانی جوانی است که با همسرش زندگی عاشقانه و آرامی دارند که با خبر باردار شدن لیلا وارد مرحله جدیدی می‌شود. سختی و فشار اقتصادی احمد را ناچار می‌کند تا پیشنهاد بازی در فیلمی را بپذیرد و این آغاز حوادث تازه‌ای در زندگی اوست.

همچنین فیلم «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری در بخش پانورامای این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود. که در روزهای ۲۱ خرداد و ۳۰ خرداد ماه روی پرده می‌رود. حوض نقاشی پیشتر در جشنواره های فجر، اجیال قطر، پوسان کره جنوبی، آسیاپسفیک استرالیا نمایش داده شده و در شهریور امسال درجشنواره فوکواوکا ژاپن حضور خواهد داشت. «حوض نقاشی» زندگی مریم و رضا را به تصویر می کشد که با آدم‌های دیگر فرق دارند، آن هم نه یک فرق ساده، بلکه بسیار بزرگ و آن‌ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت کنند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده‌‌اند.

«حوض نقاشی» جایزه بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان جشنواره فجر را به خود اختصاص داده بود. سومین فیلم پرفروش سال ۹۲ سینمای ایران جایزه یونسکو بهترین فیلم بلند جشنواره آسیا پسفیک را نیز از آن خود کرد. جشنواره شانگهای از ۲۴ خرداد تا ۱ تیرماه ۱۳۹۳ در شانگهای چین برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>