سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۴ ق.ظ چاپ مطلب

جشنواره فیلم مقاومت در بهترین سطح کاربردی و موضوعی برگزار شود

ebrahim-asghari

یک تهیه‌کننده سینما خواستار برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در بهترین سطح کاربردی و موضوعی شد.

یک تهیه‌کننده سینما خواستار برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در بهترین سطح کاربردی و موضوعی شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم مقاومت ابراهیم اصغری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: جشنواره فیلم مقاومت با توجه به تقدسی که نام آن دارد و منسوب به بزرگترین ارزش یعنی انقلاب اسلامی است باید در سطح و جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین جشنواره های کاربردی و موضوعی برگزار شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به موضوع ارزشمند دفاع مقدس که در شکل گیری انقلاب اسلامی و کسانیکه منسوب به این ارزش ها هستند باید جایگاه بالایی داشته باشد. این تهیه کننده سینما با بیان اینکه اگر جشنواره مقاومت هر سال هم برگزار نشود ایرادی ندارد، خاطرنشان کرد: مهمترین نکته ای که همه ما از جمله مدیران و مسئولان باید به آن توجه داشته باشند این است که این جشنواره باشکوهبرگزار شود تا آنجا که در سطح منطقه و جهان نمود داشته باشد زیرا در این زمان است که می تواند تاثیر واقعی خود را به جهان منتقل کند.

تهیه کننده «شور شیرین» با بیان اینکه هدف اصلی جشنواره مقاومت این است که در جهان و منطقه تاثیرگذار باشد، گفت: فیلم هایی که برای جشنواره مقاومت انتخاب می شوند جدای از تکنیک و هنر باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم به موضوع دفاع مقدس و مقاومت بپردازند. تهیه کننده «او خوب سنگ می زند» ادامه داد: از نظر داوران باید فیلم هایی برای حضور در این جشنواره که از مهمترین جشنواره های کشورمان محسوب می شود انتخاب شوند که به بهترین شکل به موضوع دفاع مقدس پرداخته باشند.

اصغری خاطرنشان کرد: داوران جشنوارهفیلم مقاومت باید توجه داشته باشند تا فیلم های این جشنواره با جشنواره فیلم فجرمقایسه نشوند زیرا فجر جشنواره سینمایی است و هر فیلمی با هر موضوعی به صورت آزاد مورد داوری قرار می گیرد اما فیلم مقاومت با توجه به موضوع ارزشمندی که دارد باید مستقل و بدون نگاه به آراء جشنواره های دیگر و با این نگاه که رویکرد اصلی فیلم ملی و فراملی و دفاع مقدس باشد پرداخته باشد. اصغری همچنین گفت: نکته بسیار مهم دیگری که در اینجشنوارهباید به آن توجه شود این است که هدف صرفا برگزاری جشنوارهنباشد بلکه باید چنین جشنواره ای در فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشد و داوری ها در آن خط و مشی آینده سینمای دفاع مقدس را تعیینکند و به این شکل تولیدات آینده سینمای دفاع مقدس را هدایت کند واگر غیر از این باشد تاثیر لازم فرهنگی را در آینده کم رنگ می کند.

وی در ادامه افزود: در طول این سال ها رژِم صهیونیستی نسبت به هر چیزی که منسوب به جمهوری اسلامی ایران بوده واکنش نشان داده است و با توجه به اینکه جشنواره های ما اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی را دنبال می کند زمانیکه بهموضوعات مقاومت و دفاع مقدس می پردازد حساسیت آنها بیشتر می شود.

تهیه کننده «پنجشنبه آخر ماه»ادامه داد: یکی از دلایل مهمی که باید چنینجشنوارهایی را برگزار کنیم این است که بهنشانه گیری های دشمن پی ببریم و برای اینکه این موضع گیری ها را خنثی کنیم محکم تر و پربارتر چنین جشنواره ای را برگزار کنیم. وی افزود: باید توجه داشت با استفاده از رسانه ها می توانیم رژیم صهیونیستی را تضعیف کنیم زیرا از طریق رسانه است که می توانیم در راستای مقابله با آنها برآییم. اصغری ادامه داد: همچنین منتقدینی که علاقمند هستند تا هر جشنواره ای را هنری نقد کنند توجه داشته باشند که مهمترین رسالت این جشنواره انعکاس ارزش های دفاع مقدس و مقاومت است بنابراین باید این موارد را ملاک اصلی خود برای انتخاب فیلم ها قرار دهند وتوجه داشته باشند که نگاه سینمایی مختص این جشنواره نیست. امیدوارم شاهد برگزاری جشنواره ای بهتر و باشکوهتر از سال های گذشته باشم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>