سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۳ در ۹:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

«فاخته» سریال مناسبتی برای نوجوانان/ تصویربرداری در سبلان برای رسیدن به ماه رمضان

fakhteh

۷۰ درصد از تصویربرداری سریال مناسبتی «فاخته» برای پخش در ایام مبارک ماه رمضان به پایان رسید.

۷۰ درصد از تصویربرداری سریال مناسبتی «فاخته» برای پخش در ایام مبارک ماه رمضان به پایان رسید.

سوره سینما- شبکه دو از حدود ۳ ماه پیش دست به کار شده و فیلمنامه سریال «فاخته» را که ابتدا با نام «مثل من، مثل تو» بود را برای تولید به داوود قچاق بعنوان تهیه کننده سپرد و محمود معظمی هم در مقام کارگردان قرار گرفت و این مجموعه از فروردین ماه کار خود را آغاز کرده است.
بازیگران و چهره های آشنایی در این اثر حضور دارند که با توجه به مضمون مذهبی و خانوادگی «فاخته» انتخاب های درستی به نظر می آیند و می توانند مخاطب را پای تلویزیون بنشانند.

در این سریال که علی اکبر محلوجیان فیلمنامه آن را در ۳۳ قسمت نوشته است ثریا قاسمی، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، فرخ نعمتی، شهرام عبدلی، رحیم نوروزی، متین ستوده، نگین معتضدی و هنرمند خردسال سپیده کاشانی بازی می‌کنند. داوود قچاق تهیه کننده سریال «فاخته» که این روزها بشدت درگیر ادامه کار است ، در این زمینه به سوره سینما گفت : در حال حاضر با تلاش سنگین عوامل که به روزی ۱۸ ساعت رسیده ، حدود ۷۰ درصد از تصویربرداری انجام شده و فکر می کنم تا چند روز آینده چهار قسمت از کار را برای بازبینی به شبکه واگذار کنیم و در حال حاضر در حال تغییر لوکیشن از قلهک به سمت سبلان هستیم.

وی با بیان اینکه همزمان با تصویربرداری برنامه ریزی برای تدوین، صداگذاری و موسیقی انجام داده ایم افزود: امیدوارم با تلاشی که همکاران من در این مجموعه دارند شاهد اختصاص یک زمان مناسب برای پخش این سریال باشیم تا بازخوردهای مناسب و خوبی را شاهد باشیم. از طریقی شنیدم که قرار است این کار ساعت ۱۸ پخش شود که در اینصورت بشدت ناراضی و معترض خواهم شد ، چون ما با یک قصه خوب و با دغدغه مکلف شدن یک دختر بچه که بسیار مهم است و با کار شبانه روزی بدنبال انتقال مفاهیم عمیقی از این مجرا هستیم که در صورت پخش نامناسب سریال به همه این تلاش ها لطمه خواهد خورد.

تهیه کننده «فاخته» ادامه داد: شاید داستان سریال ما مشابه هم داشته باشد، ولی مساله تکلیف شدن شرعی یک دختر که در بسیاری از ادیان مختلف به شکل های گوناگون مطرح می شود، بسیار حائز اهمیت و به تصویر کشیدن آن دشوار است که ما سعی کردیم در بهترین شکل این عمل را انجام بدهیم ،ضمن اینکه با این تفکر و تصور کلیشه ای که اشخاص فرهیخته و تحصیلکرده از مذهب دور هستند ، نیز مقابله می کنیم و آن را در بستر این خانواده به نمایش در می آوریم.

وی با بیان اینکه مساله مادیات در تولید این پروژه مدنظر من نیست افزود: سال‌هاست که در این حرفه مشغول هستم و همیشه سعی کردم با بهترین تجهیزات فنی و بهره گیری از عواملی که سالهاست در کنار من کار می کنند، حرفه ای ترین محصولات را ارائه کنم و به همین دلیل کار مانند فرزند من است و به هیچ وجه دنبال مال اندوزی نیستم  کما اینکه سلامتی خود را برای ملت عزیز ایران داده ام و دوست ندارم حاصل کار بد از آب درآید.

قچاق با اشاره به برنامه ریزی بلند مدت برای تولید آثار مناسبتی اظهار داشت : به نظر من خیلی خوب است که به محض اتمام ماه مبارک رمضان در سال جاری ، مسئولان تصمیم بگیرند و تکلیف تولید مجموعه های سال آینده را مشخص کنند تا با برنامه ریزی منظم و با وقت کافی اثری معقول و خوب تولید شود تا سرمایه ها را دور نریخته باشیم و اثری در خور شان ملت بسازیم.

این تهیه کننده که تجربه تهیه و تولید آثار بسیاری در زمینه کودکان و نوجوانان داشته است ادامه داد: باید به بحث کودکان توجه کرد و در این زمینه آثار فاخری تولید کرد و در صورتی که قصد تهیه آثار ویژه الف برای کودکان داریم ، باید متولیان امر توجه نشان بدهند که متاسفانه در زمینه مباحث مالی مشکل دارند .

وی با اشاره به ماجراهای گوناگونی که در این مجموعه اتفاق می افتد گفت: بهتر است مخاطبان سریال را دنبال کنند، ما تلاش خود را تا حد امکان انجام داده ایم و ضمن ایجاد فضاهای دراماتیک و خوب در طول داستان از قسمت ۲۰ به بعد بطور ویژه مخاطبان را غافلگیر خواهیم کرد. سریال «فاخته» به عنوان کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که در روز نخست ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.

دیگر عوامل این مجموعه عبارتند از محسن حسن پور دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، پژمان شفیع‌پور دستیار دوم کارگردان، مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری، سامان شهامت صدابردار، جلال موسوی طراح گریم، مهدی دیلم صالحی صحنه، سیدرضا حسینی مدیر تولید و آرش سلطانی عکاس اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>