سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ تیر ۱۳۹۳ در ۱:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

اصلاحات شورای سیما به فیلمنامه لطمه می‌زند/ تلاش افخمی برای تولید «احضار» در شبکه نمایش خانگی

alireza-afkhami

علیرضا افخمی تصمیم دارد مجموعه «احضار» را در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کند.

علیرضا افخمی تصمیم دارد مجموعه «احضار» را در شبکه نمایش خانگی کارگردانی کند.

افخمی فیلمنامه‌نویس و کارگردان، درباره فیلمنامه «احضار» که قرار بود برای ماه مبارک رمضان ساخته شود به سوره سینما گفت: فیلمنامه در شورای طرح و برنامه سیما با اصلاحاتی مواجه شد که من با اعمال آنها روی فیلمنامه موافقت نکردم و بدین ترتیب کار مسکوت مانده است.

وی با بیان اینکه این اصلاحات از لحاظ محتوایی و ساختاری بود گفت: البته آقای زین العابدین مدیر شبکه به این فیلمنامه علاقه دارند و مایل هستند که برای تلویزیون ساخته شود و به همین دلیل اجازه ندادند که من کار را از تلویزیون خارج کرده و به شبکه نمایش خانگی ببرم. آقای زین‌العابدین گفتند که مساله را حل می‌کنیم، اما من بعید می دانم که اتفاق خاصی صورت بگیرد و تلاش می‌کنم تا «احضار» را برای شبکه نمایش خانگی بسازم، هر چند که امتیاز این فیلمنامه برای شبکه است و من در برابر این قرارداد متعهد هستم، ولی طبیعتا اگر قرار باشد تغییری در فیلمنامه صورت بگیرد باید با تصمیم من به عنوان صاحب ایده اتفاق بیفتد که بنده قائل به این کار نخواهم بود.

کارگردان سریال «پنج کیلومتر تا بهشت» با بیان اینکه تغییرات مورد نظر به جذابیت های اثر لطمه می‌زند ادامه داد: من قبل از آمدن آقای زین‌العابدین با مدیر وقت آقای تخشید توافق کرده بودم که حقوق فیلمنامه دوباره به من واگذار شود که قبل از اجرای این توافق آقای تخشید از کار برکنار شدند و مدیر فعلی به ماندن این پروژه در سیما اصرار دارند.

افخمی ضمن اشاره به ارائه طرح مفصل به همراه سه قسمت کامل از فیلمنامه «احضار» به شبکه گفت: کار تا همین جا پیش رفته و ادامه نگارش آن متوقف شده است تا در آینده تصمیم درستی درباره آن بگیریم.

این فیلمنامه نویس و کارگردان درباره فعالیت در حوزه آثار مناسبتی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: شرایط تلویزیون خوب نیست، هر چند من فرزند تلویزیون هستم و باکس مناسبتی ماه رمضان را دوست دارم و از دوری از این عرصه آزار می‌بینم، اما ترجیح می‌دهم این آزار ادامه داشته باشد، ولی من از استانداردها و اصول حرفه‌ای خود عدول نکنم.

علیرضا افخمی مجموعه‌های «او یک فرشته بود» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را کارگردانی کرده و سال‌ها یکی از مهمترین ناظران کیفی تلویزیون بوده است. انتقاد او از شیوه تصویب فیلمنامه در تلویزیون با توجه به سوابق همکاری او در شبکه‌های مختلف جالب است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>