سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۶ ق.ظ چاپ مطلب

جنگ را باید برای جوان‌ها زنده نگه داشت/ «آسمان خردلی» پاییز کلید می‌خورد

mostafa-razagh-karimi

کارگردان مستند «خاطراتی برای تمام فصول» از آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «آسمان خردلی» از اوایل پاییزماه خبر داد.

کارگردان مستند «خاطراتی برای تمام فصول» از آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «آسمان خردلی» از اوایل پاییزماه خبر داد.

مصطفی رزاق کریمی درباره موضوع این فیلم سینمایی به سوره سینما گفت: موضوع این فیلم درباره اعزام اولین گروه مجروحان شیمیایی در جنگ عراق علیه ایران به وین است. این فیلم به بررسی اتفاقات رخ داده برای اولین مجروحان شیمیایی و زندگی آنها بعد از شیمیایی شدن و مشکلات آن‌ها است. در حقیقت در این فیلم مظلومیت قهرمانانی را به نمایش می‌کشیم که در ازای قدرت طلبی دشمنان چنین شرایطی را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق فیلمنامه فیلمبرداری داستان از ایران شروع می‌شود و سپس ادامه آن در اتریش دنبال می‌شود. از نکات قابل توجه فیلم پرداختن به موضوع سلاح های شیمیایی از جهت سیاسی و بازتاب جهانی آن در رسانه ها است .

رزاق کریمی درباره انگیزه ساخت این فیلم گفت: دو نکته بیش از همه به من برای ساخت فیلم انگیزه داد. نکته اول این که وظیفه سینمای جنگ ساخت فیلم برای جذب نسل جوان به این مساله است. مساله سینمای جنگ شوخی و تفریح نیست. بلکه جنگ واقعه ای است که در کشور ما رخ داده و عده ای قهرمان به خاطر سایر هم وطنانشان جان و زندگی خود را از دست داده اند که این موضوع باید همیشه در ذهن نسل جوان ما باشد.

وی افزود : نکته دوم این است که رسانه ها باید بیش از گذشته به موضوع دفاع مقدس بپردازند. ساخت فیلم و بازبینی تاریخ یکی از راهکارهای اهمیت دادن به مساله دفاع مقدس است. سعی می‌کنیم از اوایل پاییز فیلمبرداری این فیلم را شروع کنیم .