سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۹:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

قصد پاسخگویی به «آرگو» را نداریم/ بعضی‌ها تمایلی برای ساخت چنین آثاری ندارند

iraj-taghi-poor

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دیدار در شرمیتوو» تاکید کرد فیلمش پاسخ به «آرگو» نیست.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دیدار در شرمیتوو» تاکید کرد فیلمش پاسخ به «آرگو» نیست.

ایرج تقی پور یکی از تهیه کنندگان فیلم سینمایی «دیدار در شرمیتوو» درباره ساخت این فیلم به سوره سینما گفت: ما پروانه ساخت و در واقع موافقت اصولی از وزارت ارشاد دریافت کرده ایم و موافقت اصولی به این معنی است که باید بررسی‌هایی درخصوص حساسیت موضوع از سوی مقامات بالاتر صورت بگیرد تا تکلیف نهایی تولید پروژه روشن شود.

وی با اشاره به اینکه این فیلم از لحاظ موضوع و تولید چندان پیچیده نیست، ادامه داد: با وجود سخنان امام خمینی (ره) درباره اهمیت تسخیر لانه جاسوسی که آن را انقلابی بزرگ تر پس از سرنگونی استبداد پهلوی نامید و اینکه چنین اتفاقی از جمله مواردی است که آمریکایی‌ها ضربه شدیدی از آن خوردند، ساخت فیلم با این موضوع می‌تواند مسئله‌ای مهم باشد. اما متاسفانه هنوز بسیاری فقط شعار می‌دهند و تمایل چندانی برای تولید چنین محصولاتی ندارند.

تقی‌پور با بیان اینکه وزارت ارشاد و نهادهای بالاتر باید درباره این جریان هماهنگ باشند گفت: به نظر می رسد رفتار برخی‌ها مصداق این ضرب المثل است که «سری که درد نمی‌کند به آن دستمال نمی‌بندند» و می‌خواهند ما را متوجه کنند که چنین اثری تولید نشود. منظور ما از تولید این فیلم جنجال آفرینی نیست و قصد روایت یک داستان عاطفی، انسانی و دوست داشتنی را داریم، هرچند که نمی توان به صورت سردستی به موضوع نگاه کرد و بی گدار به آب زد.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه به هیچ وجه قصد پاسخگویی به «آرگو» را ندارد ادامه داد: قصد ما تقابل نیست، این اشتباه است و به مجرد اینکه ما با قاعده هالیوود پیش برویم بازی را باخته‌ایم و آنها این بازی‌های شیطانی را بهتر از ما بلد هستند. بنابراین ما نظر خودمان را داریم و با قاعده سینمای ملی خودمان این اثر را خواهیم ساخت. امیدواریم ظرف سه تا چهار ماه آینده تامین سرمایه و تامین نظر و توافقات صورت بگیرد تا بتوانیم پیش‌تولید را آغاز کنیم.

فیلمنامه «دیدار در شرمیتوو» توسط فرهاد توحیدی نوشته شده که با پرداختن به داستان اشغال لانه جاسوسی به تهیه کنندگی مشترک رضا جودی و ایرج تقی‌پور پروانه نمایش اصولی از وزارت ارشاد دریافت کرده است و همایون اسعدیان کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>