سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

ساخت مستند درباره شهید متوسلیان و زین‌الدین/ یک فیلم سینمایی درباره پیش از انقلاب

mahdavian

کارگردان مستند ستایش شده «آخرین روزهای زمستان» درباره دو سردار بزرگ دفاع مقدس مستند می‌سازد.

کارگردان مستند ستایش شده «آخرین روزهای زمستان» درباره دو سردار بزرگ دفاع مقدس مستند می‌سازد.

محمد حسین مهدویان مستندساز به سوره سینما گفت: موضوع این دو مستند درباره زندگی شهیدان احمد متوسلیان و مهدی زین الدین از لحظه تولد تا شهادت است. مدتی است در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه این دو فیلم هستیم و این دو مستند بلند به زودی به مرحله فیلمبرداری می‌رسند. قصد داریم در مستند «احمد متوسلیان» ماجرای مفقود شدن ایشان در لبنان را به تصویر بکشیم. البته با آماده شدن فیلمنامه این دو مستند تصمیم خواهیم گرفت که آنها را به صورت سریال بسازیم یا تک قسمتی. تهیه‌کننده این دو مجموعه موسسه «اوج» است.

مهدویان از ساخت اولین فیلم سینمایی خود خبر داد و گفت: این فیلم داستانی درباره وقایع دو ماه اول بعد از انقلاب یعنی اسفند ۱۳۵۷ و فروردین ۱۳۵۸ است. موضوع این فیلم سرگذشت یک ژنرال ارتشی دوران طاغوت است. در دوماه بعد از انقلاب اسلامی اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد که در فیلم شاهد آنیم. سعی می‌کنیم در تولید این پروژه به فضای واقعی آن دوره نزدیک شویم.

او ادامه داد : نگارش فیلمنامه این فیلم بلند داستانی تمام شده و به دنبال گرفتن پروانه ساخت برای آن هستیم. به احتمال فراوان فیلمبرداری را در ۶ ماه دوم امسال آغاز خواهیم کرد. نویسنده این فیلم من و ابراهیم امینی هستیم و تهیه‌کننده بهروز افخمی و آقای آوینی هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>